Cum va arăta noua clădire a Primăriei Timişoara!

480

Un grup de consilieri locali din cadrul PSD au observat o mare problemă a orașului și o posibilă rezolvare. Tot centrul municipiului este de-a dreptul sufocat de circulația greoaie și de lipsa spațiilor suficiente de parcare. În lipsa acestora, toată lumea știe ce se întâmplă. Mașini parcate pe trotuare, pe pistele de biciclete sau pe spațiile verzi. Dar nici blocajele în trafic nu sunt de neglijat sau stările conflictuale iscate din acest motiv. Primăria face ce poate. Poliția în general nu prea are pârghii serioase pentru a rezolva ceva.

S-a plecat de la constatarea că în clădirea Primăriei și în apropiere, la Administrația financiară, muncesc în jur de 700 de persoane în condiții destul de grele. Spațiul restrâns nu permite o eficientizarea a muncii. Majoritatea acestor lucrători vin la serviciu cu mașini proprii. Se mai adaugă mașinile celor ce vin cu probleme la Primărie.

Liderul PSD, Dan Idolu, a prezentat recent o propunere de proiect ce va permite construirea unui complex administrativ ce va cuprinde majoritatea serviciilor Primăriei, Finanțelor și Serviciul de Evidența Populației. Această clădire ar putea fi înălțată pe un spațiu nefolosit aflat în proprietatea Primăriei din Calea Stan Vidrighin numărul 2 (Calea Buziașului). Locul este generos, are peste un hectar și jumătate suprafață. Se degrevează centrul de veșnica înghesuială și se crează spații de muncă civilizate cât mai apropiate de standardele europene ce prevăd în jur de șase metri pătrați pentru un lucrător într-un birou. Acum, în vechea clădire a Primăriei acest spațiu nu trece de 1 – 2 metri de lucrător.

Proiectul va fi înaintat spre discuția Consililului Local pentru o eventuală finalizare a unei Hotărâri de Consiliu. Dacă se pot găsi și alte spații asemănătoare, sau mai bune, proiectul este elastic putând fi realizat în alt loc.

În acestă schiță de clădire se prevăd și spații comerciale sau de alimentație publică pentru a ajuta oamenii ce vor veni aici.

„Pentru acest oraș trebuie realizată o infrastructură modernă, nouă, care să respecte și normele de securitate în muncă ce prevăd șase metri pătrați și care ar satisface cerințele salariaților, ar fi și mai mult respect pentru cetățenii vizitatori și ar degreva nu în ultimul timp locurile de parcare din centrul orașului… Am elaborat un proiect de HCL. Acest complex administrativ local multifuncțional, amplasat pe o suprafață de 14.983 de metri pătrați, va putea găzdui 574 de angajați ai Primăriei , 155 de la Direcția Fiscală și 57 ai Direcției de Evidența Populației. Aproximativ 750 de salariați. Toți cetățenii care interacționează cu administrația Primăriei pot beneficia de un flux logic, normal, elegant, într-o clădire de sticlă cum vedem în zona Fructus sau la noul Openville, în birouri civilizate și spațioase. Clădirea actuală a Primăriei Timișoara… nu va mai avea rol funcțional. Va avea rol de reprezentativitate, acolo se țin ceremonii, acolo se primesc delegații străine. Dar clădirea efectivă unde lucrează aparatul Primăriei va fi alta. Clădirea va rămâne cu funcțiuni pentru diverse evenimente. Poate la etajul doi ar putea fi un Muzeu al Revolutiei pe care Timișoara încă nu-l are, după 27 de ani. Toată zona ocupată de autoturisme se va pune la dispoziția turiștilor, a vizitatorilor ce vin în oraș”, apreciază Dan Idolu în proiectul noii Primării.

LĂSAȚI UN MESAJ