,,Cât de jos a ajuns școala românească?” Un secretar de stat de la Educație spune că fără meditații, elevii obțin cu greu o notă de trecere la Evaluarea Națională

2866

Sunt meditațiile obligatorii ca  iei peste 6 la examenele naționale? Profesorii nu mai predau eficient la clasă? Asta se poate înțelege din declarațiile secretarul de stat în Ministerul Educației, Luminița Barcari, care a afirmat „subiectele la Evaluare au fost normale, un copil care învață la scoală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut ia 5-6″.

„După părerea specialiștilor au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la scoală, nu neapărat cu meditații ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte”, a spus Bărcari la Digi 24, referitor la subiectele de la Evaluarea Națională 2020.

Sunt meditațiile obligatorii pentru note peste 6?

Declarațiile secretarului de stat în Ministerul Educației au stârnit deja un val de nemulțumiri. Practic, Bărcari validează meditațiile că forma de pregătire pentru o nota mare, în contextul în care nu toți elevii pot beneficia de ele.

Mai mult, scoală ar trebui să asigure tuturor copiilor acces gratuit la o educație de calitate, fără favoritisme de niciun fel.
Meditațiile reprezintă, de fapt, investiții personale ale familiei elevului și nu ar trebui să fie obligatorii pentru că elevul să-și însușească materia care trebuie însușită la clasa, astfel încât să poate avea rezultate bune la examene.

Mai mult, Codul Etic al Profesorului prevede interzicerea meditațiilor pe care profesorii le dau către copiii din propria clasa. De asemenea, documentul interzice solicitarea, acceptarea sau colectarea de către personalul didactic a unor sume de bani sau cadouri, precum și impunerea unor materiale auxiliare contra-cost.

Motivele care îi determina pe părinți să opteze pentru meditații sunt variate, însă toți se așteaptă la obținerea unor rezultate mai bune atât pe parcursul anului scolar, cât mai ales la examenele naționale și evaluări. Totuși, exista cazuri în care aceste rezultate îmbunătățite se traduc prin favoritisme ale profesorilor, și nu prin progresul efectiv al elevului.

De asemenea, mediile tot mai mari de admitere la liceele de top îi determina pe părinți să își trimiță săptămânal copiii la meditații. Desigur, doar părinții cu o situație financiara favorabila își permit să-și mediteze copiii.

Totuși, pregătirea elevilor cu ajutorul meditațiilor este necesar să rămână opțională, altfel fiind încălcat dreptul elevilor la „de a beneficia de o educație de calitate în unitățile de învățământ, prin aplicarea corecta a planurilor-cadru de învățământ, parcurgerea integrala a programelor școlare și prin utilizarea de către cadrele didactice a celor mai adecvate strategii didactice, în vederea formarii și dezvoltării competentelor cheie și a atingerii obiectivelor educaționale stabilite”, după cum prevede Statutul Elevului.

Sursa: www.portalinvatamant.ro

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ