Un as al volanului timișorean câștigă nenumărate curse dar nu are permis de conducere

2726

Mulți au câte ceva de reproșat noilor generații. Când ceva nu merge după niște șabloane învechite, vine imediat și constatarea „că tineretul din ziua de azi este…”. De foarte multe ori probabil că este o doză de adevăr în constatare. Dar nici generalizarea nu face bine. În orice perioadă sunt și tineri de mare ispravă cât și unii mai puțini conformi canoanelor pe care nu ei le fac.

La final de an, când se fac clasamente și se trag linii sub diverse însumări de fapte, un tânăr timișoarean a ieșit în evidență în mod deosebit.

Elev al Liceului Pedagogic Carmen Sylva, este deja un talent ce confirmă într-un domeniu destul de complex. Darco Antonio Pelici, deși este doar în clasa a noua, are deja o vasta experiență la… volan. De peste un deceniu (ceea ce pare incredibil la vârsta lui, de doar 15 ani!) se ocupă cu mare pasiune de sporturile cu motor.

A început la autoclubul de karting Isac din Freidorf. Acolo tatăl său era instructor și l-a pus în glumă la volan. Avea doar patru ani. La început a fost doar o joacă dar în scurt timp a devenit ceva foarte serios. Cu câte trei sau patru ore de antrenamente aproape zilnice.  Rezultatele au apărut repede, după doar un an. A participat timp de opt ani la nenumărate curse, atât din țară cât și de peste hotare. Aprope că nu mai ține numărătoarea diplomelor și a cupelor câștigate.

Dar participarea din 2010 la Campionatul Mondial de Karting de la Berlin nu poate să o uite. Echipa României a luat un meritoriu loc 15 din 35 de țări. Dificultatea a fost cu atât mai mare cu cât s-a concurat timp de 24 de ore continuu iar colegii se schimbau în cart la câte 40 de minute.

Tot Miladin Pelici, tatăl său, a fost cel ce a crezut că la 12 ani este destul de copt și ar trebui să încerce ceva mai serios. A trecut la automobilism. La început a fost greu. Cel mai greu s-a adaptat la folosirea ambreiajului. Acesta nu exista decât pe puține modele de carturi, majoritatea nu au decât frână și accelerație.

A început cu un Mitsubishi Colt cumpărat de ocazie. Era o simplă mașină de stradă ce nu avea dotările speciale necesare în curse. Au urmat multe ore de muncă în garaj , dar și mulți bani cheltuiți, și a iesit o mașina destul de bună pentru un junior debutant în curse. De obicei face echipă cu fostul său antrenor, acum ajuns copilot, tatăl său, seniorul Pelici.

De trei ani aleargă în campionatul județean de raliuri cu această mașină. A luat deja un loc trei la clasa avansați. Anul acesta a ieșit pe un loc doi în cursa de la Nădrag. Tânărul Darco a încercat și un alt tip de curse pe lângă raliuri.

La 14 ani a plecat și în două curse din campionatul național de viteză în coastă. Una din ele a fost celebra și extrem de tehnica urcare a Transfăgărășanului.  A luat un excepțional loc trei printre seniori. Deoarece nu existau destui juniori pentru a înființa o cursă dedicată lor. Față de maturi a avut și handicapul de a duce și greutatea copilotului din dreapta cum cere regulamentul pentru juniori. Ceilalți au concurat singuri deci aveau și mașinile ceva mai ușoare.

Acum doi ani a participat la o cursă de la Cluj. Celebra echipă de curse Danny Ungur Racing căuta tineri talentați. Timișoreanul Darco a convins și de atunci concurează, pe lângă Campionatul Județean Timiș, și în Campionatul Național, pentru echipa clujeană. În Campionatul Național a reușit să încheie cu bine două curse din cele șase al anului.

Deja la nivelul la care a ajuns are nevoie de o mașină mai puternică și mai performantă. A găsit deja un Opel Corsa potrivit și urmează iar etapa lungă de modificări și îmbunătățirile necesare.

„E cam dificil că nu avem încălzire în atelier. Dar ne vom descurca cumva”. Ar mai trebui câte un ajutor dar de obicei sponsorii nu prea îl iau în serios. Cred că e vorba doar de mofturile unui adolescent.

Cu modestie povestește că a avut două mari bucurii ce întrec toate cele de până acum. Prima ar fi participarea cu mare succes la un raliu din Bulgaria. A câștigat Raliul Internațional al Prieteniei de la Dobrich cu o mașină necunoscută, pe care a urcat prima dată doar din parcarea hotelului până la locul cursei. Asta nu l-a împiedicat să câștige patru din cele 12 probe speciale ale cursei.

Iar a doua mare bucurie a fost primirea de la Palatul Parlamentului, unde a fost premiat pentru locul trei la juniori. „ A fost ceva ce nu-mi puteam închipui. Am fost atât de impresionat! La fel ca și premierea de la CJT din decembrie”, declară tânărul Pelici.

Oare timpul are altă dimensiune la acest copil? La școală a lipsit o singură dată până acum. La fel de pasionat, s-a apucat și de fotografiat cursele de mașini. Ar vrea să se dedice și studiului unui instrument muzical. Când are timp cântă în corul bisericii. Cu o seriozitate parcă a unei vârste mai adulte, știe ce va face după liceu: se va dedica studiului Teologiei. Este fericit că are înțelegerea totală a părinților. Tatăl este colegul și partenerul său în toate iar mama sa îl înțelege, dar este și destul de îngrijorată de câte ori pleacă la concursuri.

3 COMENTARII

  1. Si totusi .. in afara de 4 probe castigate la un raliu de orientare, ce a mai castigat ? Ca din articol, e mandru ca terminat cu bine probele, ca a incheiat 2 din 6 probe sau ca a terminat pe locurile 3, 4 sau 15.
    Unde sunt „nenumaratele” victorii ?

    Costa mult un articol pe site ?

  2. „Campionatu international de karting de la Berlin” ???
    Ce gluma buna ! Este vorba de o etapa organizata de un neamt care isi invita prietenii (intamplator si de prin alte tari) pe un circuit inchiriat. Intradevar cursa s-a desfasurat timp de 24 ore iar Darko a fost ales de catre echipa pt ca NU MAI ERAU ALTE OPTIUNI !!
    P.S. Nu este vorba de „echipa Romaniei”, poate daca vreti sa exagerati (cum este tot articolul) fiind formata din romani, da !

    Eu nu inteleg cum nu le este RUSINE unora sa se laude in halul asta cand stiu ca sunt zeci de persoane in anturajul lor care stiu adevarul !

    • „Eu nu inteleg cum nu le este RUSINE unora sa se laude in halul asta…”
      🙂
      Daca ai fi scris asta pe un forum din alta regiune a Romaniei as fi inteles, dar aici… asta este „normalitatea”.

LĂSAȚI UN MESAJ