Ultimele loturi din Lugoj – Deva, verificate de ”noul – vechi” ministru al Transporturilor

93

Loturile 3 și 4 din tronsonul de autostrada Lugoj – Deva sunt verificate, joi, de noul, dar și vechiul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta vrea să vadă stadiul lucrărilor, mai ales că în scurt timp segmentul cuprins între Ilia și Șoimuș trebuie inaugurat.

Potrivit ultimelor date oficiale ale CNAIR, stadiul fizic al lotului de 22 de kilometri este de 95%, iar autoritățile au decontat 93% din lucrări. Aici mai sunt două probleme care trebuie depășite. Un stâlp de înaltă tensiune trebuie consolidat după ce a fost afectat de excavații în zona Brănișca. De asemenea, tot în această zonă mai trebuie relocate linii de înaltă tensiune pentru că se află în calea autostrăzii. Lotul va fi gata în trimestrul III al acestui an.

În ceea ce privește lotul 3, de 21 de kilometri, cuprins între Coșevița și Ilia, stadiul lucrărilor este de peste 92%. Aici sunt încă de depășit problemele legate de lucrările suplimentare – nodul rutier Holdea și ecoductul de la kilometrul 57. Costul acestui lot este de 580 de milioane de lei și trebuie finalizat anul acesta, deși specialiștii în infrastructură se îndoiesc de acest lucru.

_________________________________________________________________

UPDATE – Ministrul Cuc a ajuns în județul Hunedoara și se află pe șantierul lotului IV.

Acesta urmează să meargă și pe lotul III, după care, la Deva, se va întâlni cu jurnaliștii. Ministrul nu vrea să facă declarații în timpul verificărilor din teren.

___________________________________________________________________

În 14 februarie, ministrul interimar de atunci al Transporturilor, Rovana Plumb, a analizat toate contractele de construire a autostrăzilor din țară. Principalele probleme semnalate de către antreprenori se referă la mecanismele birocratice care împiedică realizarea cu celeritate a lucrărilor contractate. În acest sens aceștia au precizat că cele mai des întâlnite cauze ale întârzierilor sunt: perioadele de timp lungi pentru emiterea autorizațiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor (și litigiile ce apar în legătură cu exproprierile în timpul realizării lucrărilor) precum și situațiile generate de întârzierile înregistrate la decontarea lucrărilor realizate.

”Autostrăzile cred că sunt printre cele mai discutate subiecte de către români. Și din păcate nu într-un sens pozitiv. De aceea cred că dialogul cu dumneavoastră, cei care construiți infrastructura țării, este soluția de a grăbi lucrurile, de a găsi împreună răspunsuri la problemele pe care le întâmpinați. Ca să avem un dialog constructiv și eficient, vă cer ca în cazul oricărei soluții pe care o găsim împreună, așa cum noi – Ministerul Transporturilor și companiile din subordinea noastră – ne vom îndeplini partea noastră, așa și dumneavoastră să vă să onorați partea ce vă revine. Totodată, nu vă ascund că, dacă se constată întârzieri din vina dumneavoastră nu vom ezita să reziliem contractele și să activăm toate căile legale pentru recuperarea prejudiciului. Avem bani să dezvoltăm infrastructura, avem bani pentru autostrăzi, dar vrem lucrări de calitate. Cu cât construiți mai mult și mai repede cu atât vom avea și un grad de absorbție al fondurilor europene mai mare.

Am cerut înființarea de Comandamente permanente pentru monitorizarea proiectelor care contribuie la realizarea kilometrilor declarați. Din aceste Comandamente vor face parte: un reprezentant al Ministerul Transporturilor din partea direcției ce se ocupa de fondurile europene, un reprezentant al Autorității de Management – Programul Operațional Infrastructura Mare din cadrul Ministerului Fondurilor Europene și un reprezentant al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aceste persoane vor fi detașate în teren. Nu vreau să mai găsim scuze, nici noi decidenții, nici constructorii, proiectanții sau alți factori implicați în proiect”, a declarat, în 14 februarie, ministrul interimar (la acea vreme) al Transporturilor, Rovana Plumb.

 

LĂSAȚI UN MESAJ