13 C
Timișoara
joi 28 martie 2024

Trei ani fără panouri antiorbire pe autostradă și nici un răspuns

Omul de când se știe simte nevoia să se deplaseze. La început era bună și viteza căruței. De când cu automobilul ce a pus stăpânire pe noi și șosele a mai crescut și viteza de deplasare cu cele patru roți de sub noi.

Au apărut autostrăzile în mintea unui om deștept. Se părea că se vor rezolva toate problemele de accidente, înghesuială sau timp pierdut pe drum. Poate în alte părți așa o fi. Pe la noi e cam invers.

Românul, asemenea unui banc pe jumătate adevărat și-a dorit dintotdeauna autostradă, chiar dacă nu știu la ce folosește. Bine, nu chiar toți, un important personaj politic nu voia așa ceva nici în ruptul capului. Credea că fac otită oile de pe margine de la „curent”. Dar asta e altă poveste.

Românul vrea autostradă pentru a arăta câți cai are ascunși sub capotă (pe care nu-i poate struni corect) sau pentru a circula pe contrasens.

„Domnule ministru Drulă, vă rugăm frumos să puneți panouri anti orbire pe autostradă” ne scrie un cititor exasperat ce se lovește de nepăsarea autorităților rutiere.

Cei din vestul țării au parte de avantajele, evident și de dezavantajele, unei artere ce leagă vama Nădlac și merge ață până dincolo de Sibiu. De fapt este un fel de a spune că merge ață. După localitatea Margina, de la noi din județ, există o bucată lipsă ce din diferite motive, unele doar pretexte de politicieni, nu se poate circula pe o bucată de nici 15 kilometri. Acolo călătorul ia pieptiș dealul Coșavei ca acum jumate de mileniu în urmă.
Dar mai mult rău fac autostrăzii chiar cei ce ar trebui să se ocupe de administrarea și întreținerea ei. Așa zisele autorități de fapt stau cu mâinile în buzunare și ridică din umeri. Doar cine nu a circulat pe drumul către Sibiu se poate declara mulțumit.

Să enumerăm câteva neajunsuri semnalate de cititorii noștri ce străbat adeseori acest drum cu pretenții:
-Semnalizare deficitară sau lipsă în numeroase locuri,
– Lipsa unor locuri de repaus civilizate dotate cu toalete și apă curentă. Sau oricum acestea sunt în număr insuficient.

Dar cel mai grav, deși în aparență pare ceva lipsit de importanță, este lipsa panourilor ce despart sensurile și au rolul de a limita orbirea produsă de faruri. Nu este ceva foarte sofisticat sau foarte scump. Simple plăci din material plastic ce sunt montate sub un anumit unghi ce nu permit lumina farurilor să fie zărită de dincolo de axul drumului. Atunci când se circulă cu viteza sporită, mai ales la crepuscul când se întrepătrunde lumina zilei cu cea a farurilor este un adevărat coșmar de a circula pe un asemenea drum. Dacă mai e și asfaltul ud e ceva cu adevărat periculos.

Un cititor ce cunoaște bine drumul și îl străbate des ne semnalează că există o porțiune însemnată de peste treizeci de kilometri între Deva și Sebeș unde nu există deloc astfel de panouri anti-orbire. Și nu azi sau ieri ci de circa trei ani. De la marea furtună ce a lovit vestul țării acestea au fost doborâte iar autoritățile nici nu se sinchisesc.

Pentru corecta percepție a pericolului cititorul ne-a trimis și imagini doveditoare și insistă că e vorba de trei ani nu de o zi sau două. Nu sunt câteva panouri ci kilometri întregi lipsă. Nu este singurul loc în această situație. Până la Timișoara iar mai apoi până la Arad situația se repetă în multe locuri chiar dacă nu pe distanță atât de mare.

Nu este deloc un moft. Este o situație ce pune viața în pericol participanților la trafic.
Pentru că cel ce ne-a semnalat situația are simț civic a semnalat în scris situația pe adresa autorității ce „administrează” șoseaua. Rezultatul? Zero ! Nici pomeneală ca administratorul drumului să ia măsuri. Ba mai mult nici măcar nu au catadicsit să răspundă la o sesizare oficială cu număr de înregistrare ce este uitată în vre-un sertar.

Poate se așteaptă ca ministrul transporturilor personal să vină și să schimbe panourile lipsă? Sau este vorba pur și simplu de indolență și lipsă de respect față de cetățenii automobiliști?

În țări ce au astfel de autostrăzi cu multe decenii înaintea românilor se folosește cu succes pentru despărțirea sensurilor de deplasare perdele vii din tufe atent îngrijite și tunse la nivelul potrivit. Călătorii se întreabă de ce nu se poate și la noi acest sistem ecologic. Sau e mai rentabil cu panourile din plastic ce dispar și de rup ușor, ce e drept și aceste sunt verzi, dar nu dau oxigen.

Alte subiecte :

Primarii PNL din Timiș, pe cale de a se consola cu noua situație politică

Primarii PNL din Timiș care l-au susținut pe Alin Nica se pregătesc să se regrupeze în spatele președintelui interimar al filialei, Vasile Blaga. Deocamdată...

Două evenimente la care sunt așteptați iubitorii de muzică și poezie

Walter Ghicolescu va concerta pentru prima dată în Timișoara vineri, 29 martie la ora 20, la Porto Arte, sau „Vaporu” cum mai este cunoscut...

Citește și :