15.1 C
Timișoara
joi 25 aprilie 2024
Acasă Blog Pagina 3617

Noi povești de adormit copiii! Fantezii cu aquapark-uri, aeroport modernizat sau șosea cu patru benzi spre autostradă 

În numărul de joi, 31 ianuarie 2018, al săptămânalului „Banatul azi” am continuat să analizăm marile obiective neîndeplinite de Consiliul Județean Timiș. Ele se află pe lista de investiții care, presupunem, va ajunge la Banca Mondială pentru finanțare. Însă despre unele proiecte nu se mai aude nimic de mulți ani. Printre acestea se numără un drum european spre garniță, un terminal intermodal de marfă sau construirea unui aquapark care să atragă turiștii în Timiș, turiști ce preferă acum să se scalde în Ungaria sau la Oradea.

Drumul Eurotrans, o poveste

Despre o legătură rapidă între Timișoara și Belgrad se vorbește de mai bine de 3 ani. Primii pași concreți pentru realizarea acestui obiectiv s-au făcut în 2016 și 2017, când timișoreanul Sorin Grindeanu era la conducerea Consiliului Județean Timiș, respectiv a Guvernului. Ideea autorităților era una simplă: construirea unei autostrăzi între capitala Banatului și capitala Serbiei. Mai mult, ambele guverne au aprobat obiectivul.

În 2017, Cabinetul Grindeanu aproba un Memorandum privind negocierea și semnarea unui Protocol de cooperare între Romania și Serbia, potrivit căruia cele două guverne urmau să colaboreze pentru susținerea diplomatică și financiară a proiectelor de investiții în transporturi la frontiera comună, în special pentru construcția autostrăzii Timişoara–Vârşeţ–Pancevo, până în anul 2025.

„Includerea unei noi autostrăzi este o prioritate în Master Planurile de Transport ale celor două state. Tronsonul dintre Pancevo și Vârşeţ este recunoscut în lista unică de proiecte a Serbiei, iar execuția lucrărilor pentru sectorul de drum Timișoara –Moravița este cuprinsă în Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României, pe lista lungă a proiectelor din sectorul rutier, în prima perioadă de finanțare, 2014–2020, cu suma de 29,5 milioane euro, fără TVA”, scria în Memorandum.

Apoi lucrurile au stagnat. Protocolul nu a ieșit niciodată din sertare, iar autoritățile din cele două țări au început să arunce vina blocării proiectului de la una la alta. Un factor care a oprit proiectul a fost Ministerul Transporturilor, care a decis că nu este oportun să construiască o autostrada între Timișoara și granița cu Serbia de la Moravița. Așa că se va realiza drumul Eurotrans ET 12 Banatica.

Autoritățile din Serbia au fost nemulțumite de decizie, mai ales că pe teritoriul țării vecine există o autostrada ce ajunge aproape de Pancevo și de Vârșeț, și care merge până la Belgrad, ceea ce însemna că sârbii aveau de realizat puțini kilometri de șosea rapidă și, evident, într-un timp scurt.

Potrivit Masterplanului General de Transport al României, finalizat în 2016, drumul Banatica Timișoara–Moravița ar fi trebuit să fie gata anul trecut. Însă nici măcar sursa de finanțare nu este sigură, acum, la început de 2019. Din același document aflăm și caracteristicile viitorului drum Eurotrans: costul de construire a 59 de kilometri este de 29,5 milioane de euro, exact cât ar fi costat și dacă șoseaua se construia în regim de autostradă. Pe aici ar fi trecut peste 10.000 de vehicule zilnic, potrivit estimărilor specialiștilor. Finanțarea ar fi trebuit să vină din Fondul de Coliziune — așa apare în MPGT —, însă acum autoritățile județene din Timiș vorbesc despre bani de la Banca Mondială, deși nu există niciun document semnat în acest sens.

În aceste condiții este greu de crezut că un proiect care zace într-un sertar de mai bine de 3 ani va mai prinde viață. Însă, așa cum ne-au obișnuit deja autoritățile județene, ne mulțumim cu promisiuni.

Dezvoltarea economică și terminalul intermodal de marfă

Lipsa autostrăzilor din vestul țării, mai ales acum câțiva ani, a făcut autoritățile să se gândească la cum ar putea dezvolta economia județului dacă la capitolul infrastructură suntem atât de deficitari. Și atunci a apărut ideea unui termina intermodal de marfă.

Acesta presupunea ca pe o suprafață de mii de hectare să existe o conexiune între transportul rutier, cel feroviar și cel aerian. Astfel, mărfuri din toată țara și din toată Europa a fi fost triate, depozitate și expediate de aici, iar Timișoara ar fi devenit un centru importat de negoț nu doar în Europa, dar și în lume.

Totul a sunat bine pe hârtie și, tot în Masterplanul General de Transport al României, a apărut și acest proiect care urma să fie pus în practică în parteneriat cu Aeroportul Internațional „Traian Vuia”, care beneficia deja de infrastructură aeroportuară cargo și oferea și terenul necesar pentru realizarea conexiunilor rutiere și feroviare.

„Administrația Aeroportului Internațional Timișoara se implică activ în dezvoltarea regiunii prin crearea unei infrastructuri solide, bază a dezvoltării economice pe termen mediu și lung a zonei de vest. Astfel, în cadrul Master Planului General de Transport al României, care reprezintă strategia națională a Ministerului Transporturilor pentru perioada 2015–2030, au fost incluse două obiective majore atât la nivel național, cât și la nivel european. Valoarea totală a realizării acestor obiective este de 82,2 milioane de euro, fonduri nerambursabile. Este vorba de realizarea unui Terminal Intermodal de Marfă și a unui Terminal Intermodal de Pasageri. Aceste obiective au fost incluse în Master Plan, la capitolul 7 — Transport Aerian”, anunța, încă din 2014, aerogara timișoreană.

Terminalul de Marfă va include Centrul Cargo, platforma de staționare aeronave, terminalul de cale ferată, reabilitarea liniei ferate existente în perimetrul aeroportului și conectarea acesteia la rețeaua națională, parcări pentru autovehicule și conexiuni de transport.

Terminalul intermodal de marfă de la Timișoara apare și acum pe harta Masterplanului. Însă perioada de implementare a proiectului este 2016–2017… Așadar, apare ca finalizat fără nicio actualizare, deși pe teren nu s-a mișcat un pai. Valoarea proiectului ar fi de peste 34 de milioane de euro, iar banii ar fi venit prin programul FEDR.

Pe lângă Timișoara, în Masterplan mai apar și alte terminale intermodale de marfă. Unele au date de finalizare de mult depășite, cum este și cazul Timișoarei, iar unele apar că vor fi terminate abia peste câțiva ani. Astfel, intermodalele de la Cluj, Bacău și București apar finalizate în 2017; cele de la Oradea și Giurgiu, în 2018; iar cele de la Iași, Suceava, Turda, Craiova și Brașov au termen de dare în folosință anii 2023–2025.

Turism promovat cu aquapark

„Aquapark” este un cuvânt auzit tot mai des atunci când se vorbește despre dezvoltarea județului Timiș. De la primari ambițioși până la liderii Consiliului Județean Timiș, mulți edili s-au gândit și au promis că vor construi aquapark-uri.

Primul care a anunțat că va construi un aquapark în Timiș a fost tânărul primar al comunei Dudeştii Noi, Alin Nica. Acesta a dezvoltat extrem de mult comuna, iar un aquapark i-ar fi adus mai mulți bani la buget. Fiind foarte aproape de Timișoara, edilul susține că ar atrage mulți turiști.

Ideea a apărut nu mult după ce Nica a devenit primar și putea deveni realitate odată ce au început să vină bani europeni pe ciclul financiar 2007–2013. Dar nu s-a întâmplat așa, pentru că proiectul nu a primit finanțarea necesară, care trece de 13–14 milioane de euro.

Cum ciclul de finanțare s-a încheiat, edilul din Dudeștii Noi a început să facă documentarea pentru a putea totuși construi aquapark-ul atât de așteptat de localnici.

Din păcate, noul ciclul financiar, 2014–2020, nu oferă nicio axă pentru astfel de obiective. Așa că promisiunea lui Alin Nica nu poate prinde contur, deocamdată.

Primarul Timișoarei nu se putea lăsa mai prejos și a preluat ideea colegului său de partid de la Dudeștii Noi. Nicolae Robu anunța anul trecut că vrea și el un aquapark la Timișoara. El susține că avem bănuți și teren și vrea ca și timișorenii să se bucure de un parc de distracții acvatic.

Dacă ideea a apărut anul trecut, anul acesta au și fost alocați în buget bani pentru studiul de fezabilitate. Locul care apare pe proiecția bugetară pentru 2018 este strada Ovidiu Balea, teren care este folosit și pentru construirea de case pentru tineri. Specialiștii vor primi 100.000 de lei pentru a spune autorităților dacă aici se poate construi un aquapark. Până acum nu s-a realizat un proiect tehnic și nici nu s-a stabilit cât va costa în final.

Un alt liberal s-a trezit că vrea și el, în orașul al cărui gospodar este, un aquapark. Dănuţ Groza, primarul din Sânnicolau Mare, a anunțat că va construi un astfel de parc. Avantajul pe care îl are este că izvoarele de apă termală sunt funcționale și ar putea foarte simplu să exploateze această resursă primită gratuit de la natură.

Ro-Alert: „Nu ieşiţi din case, nu deschideţi geamurile!” O fabrică imensă a ars complet, nor de fum periculos

0

Mesaj Ro-Alert: „Nu ieşiţi din case, nu deschideţi geamurile!” Incendiul din Alba Iulia e un dezastru pentru oraş. Cea mai mare fabrică de condimente din România a ars complet.

Cetăţenii din Alba Iulia au fost sfătuiţi sâmbătă, prin Ro-Alert, să rămână în locuinţe şi să nu deschidă geamurile, după ce norul de fum, provocat de un incendiu produs la cea mai mare fabrică de condimente din România, şi-a schimbat direcţia şi s-a îndreptat înspre oraş.

‘Norul de fum şi-a schimbat direcţia şi se îndreaptă şi spre municipiul Alba Iulia. Pentru asigurarea protecţiei, rămâneţi în incinte, închideţi geamurile şi nu vă expuneţi la fum. Respectaţi recomandările pompierilor’, se arată în mesajul trimis de DSU-IGSU.

Iniţial, populaţia a fost avertizată de prezenţa fumului dens, cu menţiunea că atunci norul se îndrepta în direcţia municipiului Sebeş şi a comunelor Ciugud şi Daia Română.

 

Pompieri din patru judeţe – Alba, Hunedoara, Cluj şi Sibiu acţionează sâmbătă pentru stingerea celui mai mare incendiu produs în ultimii ani în judeţul Alba, respectiv la o fabrică de condimente, parte a unui grup francez. Fabrica a fost inaugurată în ianuarie 2011. Din 2017, aceasta a devenit parte a grupului Solina.

Peședintele Victor Xerox-Ponta către Premierul Anton Călin-Moliceanu

0

Dragă Anton,

1. Îți trimit alăturat un document redactat chiar de mine (la computerul de familie, Xerox, la care mi-am scris și teza de doctorat) în legătură cu niște cercetări pe care le-am promis, dar pe care, conform caracterului, nu le-am concretizat, fiind mai tot timpul în Dubai cu Dragnea să răscumpărăm Vlașca și Teleormanul, ca să le transformăm în Alsacia și Lorena românimii pesediste — nume de cod (fiscal) „Loredana”.

2. Dacă ai ocazia (e un ordin, Moliceanule, nu o rugăminte!) să vorbești la Parchet despre subiect, bine. Dacă nu — și asta ar fi și mai bine —, consideră-l pe fratele Dan Diaconescu ca și numit în funcția de Ministru al Imposturii Naționale. Fă pe dracu’n patru să nu ajungă biletul ăsta la Nuți Udrea, că prietena mea e chiar o apucată și-i dă biletul lui Băsescu și nu-i mai putem suspenda pensia de Președinte acestui animal. Oricum, Anticristul de Băse va huzuri pe milioanele prietenului meu cel mai drag, Dorin Cocoș, tocmai acum, când Cocoș a rămas fără flintă.

3. Începutul temeiurilor pentru numirea fratelui nostru drag, Dan Diaconescu, este acesta:

În absolut orice țară, dacă dumneavoastră, jurnalist, eu, deputat, sau oricine altcineva, vă duceți la o bancă cu documente false sau vă duceți la o licitație publică și depuneți o ofertă falsă, în acea seară ar trebui să dormiți la Poliție. Mai puțin situația în care, fiind aliatul Partidului Democrat, dar și marea speranță de reformă a României, România Dreaptă, cu Dan Diaconescu. Mai puțin această situație”.

Motivația întegrală o găsești alături. Pune-o pe site-ul Guvernului, ca să nu ne mai acuze fasciștii lui Băse că umblăm cu căcaturi, când noi umblăm doar cu pasărea națională — cioara vopsită. N-avea nicio grije, nașu’ meu și al multor altora, George Maior, e permanent în spatele tău, pe funcția de Cocoașă de Prim-ministru.

4. Mâine semnez și-ți trimit decretul de numire al verișorului meu iubit, Gruia Stoica — va fi Ministru al Tuturor Bunurilor Care Pot Merge pe Calea Ferată. E mai sigur pe șine decât cu motocicleta, crede-mă.

Cum ar spune tovarășul Ion Iliescu — „Așa să ne ajute Dumnezeu, Antoane!”

Un adolescent de 15 ani vrea să se vaccineze pe ascuns. Mama sa e împotriva vaccinurilor

0

Caz impresionat în Statele Unite. Un adolescent de 15 ani a cerut sfaturi pe reţelele sociale despre cum se poate vaccina, fără acordul mamei sale, pentru că aceasta este împotriva vaccinurilor şi nu i-a făcut până acum nicio imunizare.

Într-o postare pe platforma Reddit, băiatul povesteşte că în ultimii 4 ani a încercat să o convingă pe mama lui că vaccinurile sunt sigure.

Când a văzut că nu o scoate la capăt cu ea, adolescentul a început să studieze legislaţia din Minnesota, statul în care locuieşte. Numai că aici legea spune că minorii nu pot fi imunizaţi fără acordul părinţilor sau al tutorelui.

În disperare de cauză, băiatul a povestit în mesajul său că se gândeşte chiar să falsifice semnătura mamei. Cei care i-au citit mesajul îl avertizează însă că o astfel de faptă se pedepseşte cu 3 ani de închisoare. Copilul spune că în acest caz, va aştepta să împlinească 18 ani.

sursa – digi24.ro

Surori minore, lovite pe trecerea de pietoni

0

Două surori în vârstă de 13 şi 15 ani au fost spulberate pe trecerea de pietoni de o şoferiţă neatentă, în Piteşti.

Ele au fost ridicate de ambulanţe şi transportate imediat la Spitalul de Pediatrie.

Poliţiştii precizează că şoferiţa conducea un autoturism Suzuki dinspre centru către DN 68B. Din cauza grabei şi a neatenţiei, a accidentat două minore, în vârstă de 13, respectiv 15 ani, ambele din Căteasca.

Cele două fete sunt surori şi se angajaseră în traversarea bulevardului Petrochimiştilor pe marcajul pietonal, precizează ziarulargesul.ro.

Una dintre fetiţe a fost lovită mai grav, precizează presa locală, suferind fractură de claviculă umăr stâng, traumatism cranio-facial cu plagă la bărbie şi hematom orbital, cu afectarea danturii.

Sora mai mică nu a fost rănită grav, însă a suferit un atac de panică în urma accidentului.

A fost deschis dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.

sursa – observator.tv

A rupt Ungaria relațiile cu…România?! Pățania unui fost prefect de Timiș la Vama Cenad

0

Fostul prefect de Timiș, Ovidiu Virgil Drăgănescu, a postat sâmbătă dimineață, pe Facebook, o imagine cu un blocaj la Vama Cenad. În drumul său spre Austria, acesta a fost nevoit să aștepte două ore la ieșirea din țară.

În fotografie este suprinsă coloana de mașini care așteaptă să iasă din țară pe la vama timișeană Cenad. Potrivit fostului prefect, mașinile au avut de așteptat cel puțin două ore, la coadă, întrucât frontiera era… închisă!

”Nesimțirea poliției de frontieră: când ai zece ore de mers şi vama e închisă două ore! Ungaria a rupt relațiile cu România?”, a scris Ovidiu Virgil Drăgănescu, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit aceleiași surse, se pare că blocajul în vamă a fost cauzat de nefuncționalitatea sistemelor de la vecinii unguri.

”Vechea scuză. Nu merg calculatoarele la unguri. După 2 ore le-a venit ideea să ne scrie pe hârtie. Ceea ce puteau face de la început”, a mai scris Drăgănescu.

foto – Facebook

 

Bani pentru reabilitarea unui spital din Banat!

0

Peste 16 milioane de lei vor fi investiți în reabilitarea Spitalului Județean de Urgență din Reșița. Contractul de finanțare a proiectului „Creșterea eficienței energetice și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru Spitalul Județean de Urgență Reșița, județul Caraș-Severin – Staționar 1”, va fi semnat luni de președintele forului județean, Silviu Hurduzeu și directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim.

Proiectul va fi finanțat în cadrul Regio-Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020, Axa prioritară 3, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor.

În luna septembrie a anului trecut, au fost semnate și contractele de finanțare pentru reabilitarea energetică și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru staționarul 2 și staționarul 3 al Spitalului Județean de Urgență din Reșița. Valoarea totală a celor două proiecte se ridică peste 34 de milioane de lei.

sursa – reper24.ro

Aer cald din Africa, peste România. Weekend cu temperaturi ridicate în vestul țării

0

Vremea se încălzește semnificativ, astfel că în vestul şi centrul țării temperaturile ajung, în acest weekend, la 17 grade Celsius. Aerul cald din Africa va aduce şi particule de praf saharian care, potrivit ANM, nu va avea efecte asupra ţării noaste, scrie Mediafax.

“Va fi o vreme deosebit de caldă, maximele de sâmbătă se vor situa în general între 5 şi 15 grade, iar duminică va fi vârful acestei perioada mai calde, cu maxime între 7 şi 17 grade. Cele mai ridicate valori le vom avea în vest şi centrul ţării”, a declarat reprezentantul ANM.

Meteorologul spune că odată cu acest aer cald din Africa vor fi aduse şi particule de praf saharian, care nu vor avea consecinţe asupra ţării noastre.

“Aşa se întâmplă pentru că circulaţia aerului este din nordul Africii. Din fericire pentru ţara noastră, aceste particule nu vor fi aduse la nivelul solului pentru că nu prea aşteptăm precipitaţii, poate doar în extremitatea de vest şi sud-vest a teritoriului în noaptea de duminică spre luni să avem nişte ploi, care ar putea aduce la nivelul solului şi acest praf saharian, dar nu în cantităţi mari. Acest lucru se va petrece în ţările învecinate cu Marea Mediterană”, a precizat meteorologul de serviciu.

De asemenea, în Capitală sunt aşteptate temperaturi mai mari faţă de media acestei perioade.

“În Capitală va fi o vreme mai caldă decât în mod obişnuit. Sâmbătă ne aşteptăm la o maximă de 11-12 grade, duminică s-ar putea ca temperatura să fie un pic mai scăzută pentru că cel puţin în prima parte a zile s-ar putea să ne confruntăm cu o nebulozitate joasă sau ceaţă, dar vorbim de o vreme caldă. Inclusiv minimele nu vor coborî sub 2-3 grade”, a spus reprezentantul ANM.

sursa – stiripesurse.ro

Pacienți evacuați din spital, după un incendiu în vestul țării

0

Un incendiu a izbucnit la o casă lipită de Secția TBC din Lipova, iar pacienții au fost evacuați de urgenţă.

Autoritățile au decis evacuarea pacienților și personalului medical pentru a nu-i pune în pericol în cazul în care focul s-ar fi extins.

„Aproximativ 40 pacienți au fost evacuați pe timpul intervenției, imediat după ce incendiul a fost văzut“, a informat ISU Arad.

Pentru lichidarea incendiului au acționat pompierii din Lipova și Bârzava. Intervenția pompierilor a durat aproximativ 45 minute.

„S-a reușit stingerea incendiului, fără ca acesta să se propage la spital. Nicio persoană nu a fost rănită”, au anunțat reprezentanții ISU Arad.

sursa – observator.tv

Timișoara mai pierde o televiziune. Digi 24 pune ,,lacătul” pe stațiile locale!

Postul de știri Digi24 a luat decizia de a închide stațiile locale din țară. Chiar în această seară, potrivit informațiilor Paginademedia.ro, șefii stațiilor locale au început să își anunțe angajații în legătură cu această situație.

Conform acelorași surse, cei care au contracte pe perioadă determinată nu vor mai avea prelungită relația cu postul de televiziune. Cei care au contracte pe perioadă nedeterminată vor primi din partea conducerii propuneri pentru a ocupa alte poziții.

Digi24 are stații locale la Oradea, Timișoara, Craiova, Cluj, Brașov, Constanța, Galați și Iași. Stațiile locale vor fi închise, potrivit legislației audiovizuale, după notificare Consiliului Național al Audiovizualului (procedură prin care a trecut și Pro TV când a închis stațiile locale).

Închiderea stațiilor locale vine într-o perioadă agitată pentru Digi24. În afara concedierilor din teritoriu, stația de știri nu a mai prelungit o serie de contracte, nici la o parte din angajații din București.

Printre cele mai cunoscute nume, Tudor Mușat, unul dintre prezentatorii imagine ai Digi24, dar și o serie de reporteri, după cum Paginademedia.ro a scris în exclusivitate AICI.

Digi, comunicat legat de masuri:

Digi | RCS & RDS demarează un proiect de eficientizare a activităților din trustul media Digi | RCS & RDS va derula, începând cu luna februarie, un proiect de eficientizare a activităților din trustul media (în special în televiziune), constând în extinderea rețelei de corespondenți locali din țară și în consolidarea redacției centrale a postului Digi 24.

Totodată, pentru a optimiza utilizarea resurselor în divizia media, compania va demara procedurile privind renunțarea la licențele audiovizuale ale studiourilor regionale și va crește nivelul de dotare a echipelor de corespondenți. În ultimii ani, piața media și comportamentul de consum al publicului telespectator s-au modificat semnificativ, o parte din public migrând spre conținuturile difuzate online sau multi-platformă.

Site-urile televiziunilor sau site-urile de știri atrag tot mai mulți vizitatori, ceea ce conduce la scăderea audienței altor canale. Conținuturile difuzate online oferă nu numai informație de interes național și internațional, ci și actualitate din proximitate (regiune, localitate). Conducerea companiei a efectuat o analiză a eficienței activității redacției centrale Digi 24, a rețelei de studiouri regionale și a performanțelor actualei forme de organizare a activității media.

Din această analiză a rezultat că este necesară o regândire a modelului de business în divizia de media, pentru a ține pasul cu exigențele și nevoile publicului și pentru a răspunde mai bine obiectivelor companiei pe termen scurt, mediu și lung.

În urma proiectului de eficientizare, rețeaua de corespondenți se va mări de la 12 la 18 echipe, care vor acoperi actualitatea din mai multe județe învecinate. În același timp, redacția centrală Digi 24 va viza integrarea în echipa de la București a jurnaliștilor și a personalul tehnic și de producție din studiourile regionale. După finalizarea demersurilor privind renunțarea la licențele audiovizuale, emisia stațiilor regionale ale Digi 24 va înceta. Digi 24 deține, în prezent, 8 studiouri regionale în Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Timișoara.

Sursa – paginademedia.ro