6.2 C
Timișoara
vineri 26 aprilie 2024

Timișoara reală: orașul mașinilor, al poluării și al mizeriei

Un mesaj tranșant a fost postat de o timișoreancă pe Facebook. Tânăra este indignată de situația haotică în care a ajuns orașul. Aceasta punctează forte bine problemele de zi cu zi ale locuitorilor care nu au vile de sute de mii de euro, mașini de lux sau nu locuiesc în zona centrală, singura care pare importantă pentru administrația urbei.

”Timișoara, un oraș tot mai periculos

Un simplu drum către serviciu sau cumpărături te poate trimite la spital sau morgă. În urmă cu 8 luni, pe Calea Aradului pe trecerea de pietoni, un tânăr de 19 ani a fost omorât. E un oraș dedicat si modernizat doar pentru mașini. Ca pieton nu mă simt deloc în siguranță în acest oraș. E mai sigur la 2500 m pe munte.
În această dimineață, un șofer angajat la firma Black Sea nu mi-a acordat prioritate pe trecerea de pietoni pe Grigore T.Popa, fosta Câmpina. Trecerea de pietoni este bine luminată, doar ca soferii nu sunt deloc preocupați de siguranța altor participanți la trafic: pietoni, biciclisti, trotinetiști.
Pe Grigore Alexandrescu nu există trotuare și traversare pentru pietoni. Foarte slabe șanse să beneficiem se așa ceva.
Să mai adăugăm și mizeria din stațiile de troleu si poluarea din oraș, avem o formulă ce oglindește perfect adevărata față a orașului, dincolo de imaginile cu flori ce inundă internetul. Da, noi cei ce locuim în Timișoara, cu asta ne confruntăm zilnic. Cu un trafic infernal, cu legislație rutieră ce nu se respectă, cu lipsa bunului simț si un aer irespirabil. Florile sunt doar de parade”, a scris pe facebook Anca Condoroș.

În ceea ce privește poluarea, edilul șef susține că datele Ministerului Meidului sunt greșite și că, de fapt, orașul nu are o problemă. Asta, deși, încă din weekend, în spațiul public au apărut zeci de fotografii și filmări cu smogul irespirabil. Norul a ajuns și în centru și, poate, dacă ajunge în birourile edililor, se vor lua măsuri de reducere a poluării. Descurajarea traficului auto este o soluție propusă de ecologiști de mulți ani, dar nebăgat în seamă de administrația care tăiește în ”era automobilului”.

4 COMENTARII

  1. Bine spus ca e un oras al masinilor. Fiecare lucrare publica subliniaza inca o data ca tot ce se face e doar pentru masini. Pentru pietoni sunt doar zonele centrale. In rest mutarea trecerilor departe de intersectie e un avantaj doar pentru masini. La orice lucrare se taie panglica doar la sosele in timp ce pistele de biciclete si trotuarele mai pot astepta. Largirea soselelor in detrimentul separatoarelor de arbori. Pentru transportul in comun nimic.

  2. Nu vom uita niciodata anum 2019 in care pentru cateva ljnj nu am avut companie de salubritate pentru locurile publice. Gunoaie la tot pasul. Aer infect. Timisoara, clar, nu se mai ridica la nivelul renumelui.

Dă-i un răspuns lui Ada Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Sorin Grindeanu recunoaște că 30 de ani clasa politică locală nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor timișorenilor | FOTO-VIDEO

Fostul premier, actualmente ministrul Transporturilor în Cabinetul Ciolacu, a făcut această precizare în cadrul întâlnirii membrilor guvernului cu presa timișoreană. Și el, și Alfred Simonis,...

Președintele CCIA Timiș a deschis FoodIntelForum București 2024

Miercuri, 24 aprilie, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica CHIRIȚĂ, a participat la deschiderea oficială a celei de-a...

Citește și :