Timişoara | Cum arată o pistă pentru bicicliști la doar doi ani şi jumătate de la realizarea ei FOTO

225

După cum ne-a obișnuit fosta conducere din Primăria Timișoara, investițiile au vizat mai mult traficul rutier, bicicliștii și pietonii fiind mereu pe locul secund. O dovedește, încă odată, reabilitarea Bulevardului Mihai Viteazu, finalizată în toamna anului 2018. Dacă asfaltul de pe carosabil este în stare bună, nu același lucru îl putem spune despre pistele pentru biciclete, trasate ca să ”de-a la socoteală”.

După ce bicicliștii ne-au sesizat, am mers să vedem cum sunt pistele de pe trotuar. În primul rând, reținteți că trotuarele și pistele au fost modernizate odată cu strada. Pe partea stângă, cum mergi din Piața Bălcescu spre centru, rădăcinile copacilor, aparent netratate nicicum, dau spre suprafață și au dus la crăparea pistei. De asemenea, în mai multe locuri, din aceeași cauză, s-au format denivelări periculoase pentru cei care merg pe două roți. Vopseaua de pe pistă a crăpat în multe locuri, iar unele sunt destul de adânci. Capacele rețelelor de utilități (amplasate în mijlocul pistei) fie au fost furate, fie nu au fost montate, astfel că gurile sunt descoperite și au început să crească buruieni în ele.

Urmează cireașa de pe tort: la intersecția cu strada Virgul Onițiu, pista de biciclete se continuă pe trotuar și brusc… într-un stâlp. La următoarea intersecție, aceeași situație. Pe cealaltă parte, pista este, în mare parte, în stare mai bună. Însă și aici are trasee imposibile. Portivit indicatoarelor de pe asfalt, bicicliștii ar trebui să treacă prin… stația de autobz și rastelul pentru biciclete. La propriu! Dacă mai punem la socoteală că atunci când plouă vopseaua devine alunecoasă și se mai formează și bălți pe pistă, atunci putem spune că lucrarea este una de mântuială.

LĂSAȚI UN MESAJ