Ștrandul Termal sau Clubul Heaven, printre cele 11 hectare ocupate ilegal. PMT, o primă victorie pentru a recupera și un spațiu comercial din centru

77

Primăria Timișoara transmite că în oraș sunt 11 hectare de teren ocupate abuziv de diverși proprietari. De asemenea, primarul Dominic Fritz a anunțat că a câștigat, în primă instanță, un proces prin care încearcă să recupereze de la politician un spațiu pentru care acesta ar fi plătit chirie modică.

Este vorba despre Cornel Sămărtinean, fost director la Aeroportul Timișoara. „Scriam acum câteva săptămâni despre un spațiu comercial al primăriei pe Alba Iulia care a fost închiriat la un preț de nimic firmei unui politician local, care l-a subînchiriat unui mic antreprenor. La un preț de patru ori mai mare decât chiria pe care o plătea la primărie. Cu acordul explicit al conducerii primăriei de atunci. Din această tranzacție, de pe proprietatea primăriei, a făcut un profit aproape 1.500 de euro lunar, din 2016 încoace, doar din semnarea unor hârtii”, a transmis Fritz.

Acum se vrea inventarierea terenurilor pentru a știi exact unde s-au ridicat construcții ilegal.

„Mai exact, sunt vizate terenuri care aparțin municipiului, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au apărut construcții (restaurante, săli de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existența autorizației de construire și documentele legale (avize/acorduri) în baza cărora funcționează”, a transmis Primăria.

Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Ștrandul Termal sau la Clubul Heaven.

„În ultimele luni am făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și am constatat că situația e extrem de gravă. În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei în ultimii ani. Eu nu o să întorc capul să mă uit în altă parte, cum au făcut-o alții. Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap. Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an; localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire; terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare; restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire; baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizată de o comisie mixtă, cu funcționari din toate departamentele relevante ale primăriei: juridic, patrimoniu, comerț, urbanism-disciplina în construcții, poliția locală, direcția economică.

LĂSAȚI UN MESAJ