Salvați Copiii România pune la dispoziția cadrelor didactice un curs gratuit de formare

19

Ce probleme întâmpină profesorii în școala online? Asigurarea accesului egal la educație, lipsa competențelor digitale și siguranța online. Aproape jumătate (45,5%) dintre cadrele didactice care au apelat la specialiștii Salvați Copiii avertizează că școala online contribuie la adâncirea diferențelor socio-economice dintre copii și consideră că asigurarea accesului egal la educație al tuturor elevilor este o provocare majoră întâmpinată în perioada pandemiei. Mai mult, o parte semnificativă a acestora (35,4%) crede că lipsa competențelor digitale și siguranța online sunt principalele obstacole în realizarea actului didactic în acest an școlar.

Pentru a veni în sprijinul lor, Organizația Salvați Copiii lansează cursul online „Profesor real într-o școală virtuală”, un amplu demers didactic care surprinde principalele aspecte legate de formarea cadrelor didactice în vederea utilizării sigure a internetului în procesul educativ. Cele 650 de cadre didactice care au apelat linia de consiliere ctrl_AJUTOR în perioada aprilie – septembrie 2020 și-au exprimat teama privind asigurarea accesului egal la educație al tuturor copiilor, preocuparea legată de menținerea siguranței online în cadrul orelor de curs, precum și îngrijorarea referitoare la lipsa competențelor digitale a celor implicați în actul educațional, fie aceștia elevi, cadre didactice sau chiar părinți.

Potrivit unui raport 1 al Ministerului Educației Naționale, în cadrul programului CRED, printre principalele nevoi de formare ale cadrelor didactice se numără nevoia de a învăța cum să suplinească sau să suplimenteze baza materială de care dispun, nevoia de a dobândi competențe digitale cât mai bune și de a utiliza mai intens noile tehnologii în procesul educațional.

Întrucât tranziția către învățământul online sau cel de tip hibrid, în contextul pandemiei de COVID-19, are consecințe atât asupra elevilor, cât și a cadrelor didactice care sunt nevoite să găsească modalități noi de predare și asigurare a protecței copiilor, într-un mediu nou sau puțin familiar, trebuind să se adapteze din mers acestei noi realități, Organizația Salvați Copiii vine în întâmpinarea acestor nevoi prin lansarea cursului online „Profesor real într-o școală virtuală”.

Cursul de formare are drept obiectiv oferirea cadrelor didactice din întreaga țară o experiență interactivă de învățare, care să faciliteze o mai bună înțelegere și integrare a mediului digital

1 Raport Privind Nevoile De Formare Ale Cadrelor Didactice Din Învățământul Primar Și Gimnazial În Domeniul Abilitării Curriculare, Institutul de științe ale Educației, 2018 (http://www.ise.ro/wp content/uploads/2018/06/Raport-final-analiza-nevoi.pdf)
în procesul de predare, oferind în același timp o privire de ansamblu asupra oportunităților și riscurilor pe care acesta le prezintă.

„Când ne gândim la problemele sistemului educațional din România, principala noastră preocupare e dată de copii și asigurarea de spații sigure în care să învețe, oferirea de suport constant pentru desfășurarea procesului didactic și acces la instrumente digitale. O componentă la fel de importantă pentru asigurarea educației de calitate o reprezintă și formarea profesorilor și, de aceea, ne dorim ca prin acest curs de formare să susținem cadrele didactice, astfel încât acestea să își însușească modul de predare online, cu respectarea drepturilor copiilor, protejându-i pe elevi de pericolele pe care le pot întâlni pe internet.” a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizației Salvați Copiii.

Cursul „Profesor real într-o școală virtuală” se va derula exclusiv în mediul online, pe o platformă dedicată, oferind participanților posibilitatea de a-l parcurge în ritmul propriu.
Cursul de formare cumulează un număr de 15 ore de pregătire teoretică și 25 de ore de activități practice și este structurat în patru părți, asigurând dezvoltarea competențelor digitale, cu accent pe formarea competențelor de creare de conținut, comunicare și colaborare pe internet și a celor de siguranță online. Cele patru module abordează următoarele teme:
– Modulul I – Nevoile nativilor digitali și drepturile copiilor în mediul online
– Modulul II – Provocări în folosirea Internetului
– Modulul III – Oportunități în folosirea Internetului
– Modulul IV – Parteneriatul școală-familie-comunitate.

Participarea la curs este deschisă tuturor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și nu presupune nici un cost, cursul fiind pus la dispoziție gratuit de către Organizația Salvați Copiii.
Profesorii care doresc să urmeze acest curs sunt invitați să acceseze link-ul
www.salvaticopiii.ro/afla-mai-multe/noutati/profesor-digital pentru înscriere, urmând să primească pe e-mail confirmarea și datele privind accesarea cursului.

Cursul „Profesor real într-o școală virtuală” a fost dezvoltat de echipa Salvați Copiii România, cu sprijinul financiar al Huawei România și vine ca o completare la demersurile deja existente ale Organizației Salvați Copiii de a contribui la pregătirea cadrelor didactice, prin derularea în parteneriat cu Kreative Research și Casele Corpului Didactic din 40 de județe și București a cursului acreditat de formare „Folosirea utilă, creativă și sigură a Internetului.”

Cursul „Profesor real într-o școală virtuală” a fost dezvoltat de echipa Salvați Copiii România cu sprijinul financiar al Huawei România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.