22.2 C
Timișoara
vineri 29 martie 2024

Profesoara Cristina Tunegaru: 40% dintre profesori sunt analfabeți funcțional. Școlile nu răspund pentru ceea ce fac

Cătălin Striblea a invitat-o la Deșteptarea României pe profesoara Cristina Tunegaru, un cadru didactic navetist, titular cu nota 10, pentru a vorbi despre cauzele calității slabe a educației din România.

„Studiile reale au arătat că profesorul este cheia în educație, investițiile în profesori asigură o educație de calitate. Din păcate, de multe ori profesorul nu răspunde pentru ceea ce face în clasă. Nimeni nu-ți cere să-ți faci ora”, a spus Cristina Tunegaru.

Cadrul didactic susține că profesorii sunt diferiți și nu pot fi catalogați într-un singur fel:

„Sunt colegi foarte serioși, foarte implicați, dar sunt și colegi care nu au făcut mai nimic și nu au depus eforturi pentru a crea ore interesante. Adeseori, pun elevii și clasele pe plan secund și se ocupă mai mult de birocrație. De multe ori, intră mai târziu la ore pentru că trebuie să facă procese verbale, rapoarte. Elevii, clasele, sunt pe plan secund.”

„Pot să confirm că profesorii români sunt exact ca populația generală, adică, dintre profesori, avem 40% analfabeți funcțional, probabil, pentru că și profesorii sunt rezultatul școlii românești. ”

Cristina Tunegaru spune că una dintre probleme este accesul limitat al tinerilor în posturi de titular, dar consideră că însăși ideea de titularizare este greșită în România. Odată angajat ca titular, un cadru didactic deține postul pe viață, indiferent de cât de slabe sunt rezultatele sale.

„Nu există posturi titularizabile și asta îi descurajează pe mulți profesori tineri să intre în sistem. Ideea titularizării e un ideal la care vor să ajungă toți profesorii, din moment ce te-ai titularizat nu mai poți fi da jos de pe comoară. Nu mai poți să-ți pierzi postul, e al tău pentru toată viață și nu există profesor din România care să-și fi pierdut titularizarea.”

Profesoara de Limba română mai spune că nici mărirea salariilor cadrelor diactice nu ar ajuta la îmbunătățirea educației:

„Dacă mărim salariile acum, nu o să obținem niciun rezultat pozitiv, își vor continua activitatea exact la fel, un salariu care nu este dublat de o responsabilizare nu o să asigure calitatea predării.”

Cristina Tunegaru a concluzionat că, pentru o redresare a educației, este nevoie de o evaluare externă:

„Avem nevoie de o evaluare care să fie realizată extern, nu de școală. Avem o instituție care se numește ARACIP. Din păcate, ARACIP a făcut evaluări numai pe bază de hârtii.

Sursa: europafm

Alte subiecte :

Ore de muzică practice pentru peste 1.700 de elevi din Dumbrăvița

Peste 120 de copii și părinți au vizitat expoziția de instrumente muzicale desfășurată timp de 8 duminici consecutive în cadrul Școlii Gimnaziale Dumbrăvița. Dincolo de...

„Monoloagele solitudinii” la Teatrul Cetății

Teatrul Cetății își deschide noua stagiune cu o distopie teatrală despre solitudine, o ”colecție de singurătăți” care, ca o lentilă...

Citește și :