Primăria Timișoara și STPT cer de la UE aproape 100 de milioane de lei pentru flota de tramvaie

70

Primăria Timișoara și Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) se pregătesc să ceară o finanțare nerambursabilă Uniunii Europene de aproape 100 de milioane de lei pentru reînnoirea parcului de tramvaie.

”Proiectul propune achiziţionarea a 16 de tramvaie noi articulate cu podea coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers înainte, cu posibilitatea de suplimentare cu inca 24 bucati tramvaie”, aflăm din documentație.

Tramvaiele din Timișoara sunt cele mai folosite mijloace de transport în comun. Multe sunt vechi, achiziționate din Germania, second-hand, și ar trebui deja casate.

”Tramvaiele asigură transportul pe 10 linii comerciale, ale căror trasee au o lungime totală de 38,469 km linie dublă, respectiv 76,938 km linie simplă, din care, în prezent, sunt efectiv în exploatare 33,172 km linie dublă, respectiv 66,344 km linie simplă. Viteza medie de exploatare a tramvaielor este de 14,61 km/h. Cu tramvaiul se asigură în jur de 45% din totalul călătoriilor efectuate prin STPT, așa cum demonstrează sistemul de ticketing electronic folosit în transportul public de persoane din Timișoara. Vârsta medie a parcului de tramvaie utilizat în prezent de STPT este de 41,5 ani, tramvaiele fiind produse între anii 1962-1973, astfel că, începând cu anul 2010, acestea îndeplinesc condiţiile legale de casare”, aflăm din cerea de finanțare.

La următoarea ședință de Consiliu Local, aleșii vor vota cererea de finanțare și proiectul pentru cumpărarea de garnituri noi. Valoarea este de 96,3 milioane de lei.

 

LĂSAȚI UN MESAJ