Patronii și angajații din HoReCa, revoltați de noile restricții: Nu suntem gardienii clienților

    273

    Noile restrictii impuse, printre care si obligativitatea operatorilor economici de a verifica codul QR al certificatelor digitale ale clientilor, starnesc valuri de nemultumire in randul angajatilor si patronilor de restaurante.

    Angajatorii se plang de faptul ca nu au personal suficient, nu pot „sacrifica” un om care sa stea la intrarea in local si sa se ocupe de verificarea certificatelor QR.

    „Este o cheltuiala in plus. Suntem in deficit de personal. Pana sa ni se permita sa functionam intr-o oarecare normalitate, am fost cu toti angajatii in somaj tehnic. Oamenii n-au ramas la noi, si-au dat demisia si au migrat catre alte industrii si domenii de activitate. Acum, de-abia avem personal pentru a face fata sarcinilor din local, nu putem sacrifica un om care sa stea la intrare si sa scaneze coduri QR. Nu ne permitem acest lux, nici ca resursa umana, nici ca resursa financiara”, spune Mihai C., administrator al unui pub din centrul Vechi al Capitalei.

    „Si sa stiti ca nu doar angajatorii nu sunt de acord. De exemplu, la mine, niciunul dintre chelneri nu vrea sa verifice coduri QR. De ce? Pai, prefera sa serveasca la mese, sa mai faca un bacsis, decat sa stea afara, acum ca vine si iarna, sa scaneze certificate digitale”, a completat managerul.

    Managerilor li se pare de-a dreptul absurda masura si spun ca, toate regulile adoptate in aceasta criza sanitara nu au o logica fireasca si nu se leaga intre ele sub o forma care sa fie eficienta.

    „Nu am nimic impotriva unor reguli sanitare. E pandemie, e criza sanitara, traim un moment critic, asa este. Dar sa fie aceleasi restrictii pentru toata lumea. Adica, nu pui reguli doar pentru HoReCa, dar in casele de pariuri se intra si fara masca. Sa fie aceleasi reguli pentru toata lumea. Pentru ca noi le-am respecta, nu suntem absurzi, dar ni se pare ineficient sa facem doar noi asta. Clientul nostru vine aici sanatos si pleaca sanatos, ok. Dar pleaca de aici si se intalneste in lift cu cineva care vine de la o casa de pariuri. Asta nu mai e ok. Am vazut reportaje la televizor, realizate cu camera ascunsa, in care unii angajati din casele de pariuri nici macar n-au auzit de astfel de reguli. E normal?”, a mai declarat managerul.

    Managerul mai spune ca majoritatea angajatilor din industria ospitalitatii sunt vaccinati, prin urmare, cu atat mai absurde i se par noile restrictii.

    „Toti angajatii mei sunt vaccinati, de la femeile de serviciu, la chefi. In local se respecta toate normele si nu din cauza pandemiei, intotdeauna am tinut la igiena, ca asa este de bun simt, intr-un local de alimentatie publica. Deci, clientii s-ar putea infecta, cel mult, de la alti clienti. Dar si asta e dificil, toate mesele au distanta regulamentara intre ele si avem culoare de intrare si de iesire, marcaje pe jos pentru pastrarea distantei la bai, etc.”, a mai spus acesta.

    „O sa inchidem toti, ne-am saturat sa aducem bani de acasa. Repet: nu spun ca aceasta pandemie ar trebui neglijata, nici nu contest periculozitatea ei, dar regulile sa nu fie pentru unii muma si pentru altii, ciuma. Daca e nevoie de restrictii dure, sa fie pe toate planurile, in toate domeniile, sa stim o treaba …”, a concluzionat managerul.
    Sursa: manager.ro

    LĂSAȚI UN MESAJ