Se pregătește, după cum ne asigură președintele CJT Alfred Simonis, primul punct rutier de trecere în Ungaria, din județul Timiș la Cenad, pentru transportul greu și vorbim de TIR-uri, camioane și autocare, construind un pod peste râul Mureș. Astfel, transportatorii din sud-vestul județului vor ajunge mai rapid la autostrada M43 ce leagă Nădlac de Mako și, mai departe, de Szeged, scurtând cu câțiva zeci de kilometri distanța parcursă.
Odată cu această investiție, care se va realiza printr-un parteneriat transfrontalier între Consilul Județean Timiș și Consiliul Județean Csongrad, facem ca zona Sânnicolau Mare-Periam-Lovrin să redevină atractivă pentru investitori, care își vor putea reduce costurile de transport.
În lipsa unei legături directe în zonă, transportatorii sunt obligați, în prezent, să aleagă rute ocolitoare pentru a ajunge la autostradă: fie urmează drumul până la centura Timișoarei sau până la Orțișoara pentru a ajunge apoi pe autostrada A1 spre Ungaria, fie se îndreaptă spre Pecica, pe un drum județean, continuând apoi către autostrada A1 spre punctul de trece a frontierei de la Nădlac.
Contractul de finanțare pentru documentații a fost deja semnat, iar suma alocată Studiului de Fezabilitate se ridică la 900.000 de euro. Pe lângă podul care va lega cele două țări, investiția prevede și un drum nou care ocolește comuna Cenad, astfel că traficul greu nu va traversa localitatea.
Trebuie spus că în zonă a existat un pod feroviar ce a rezistat opt decenii fără probleme (și poate ar fi funcționat și azi) dacă nu a fi fost dinamitat în timpul războiului. Picioarele podului vechi încă se pot vedea în albia râului și acum.