Mircea Miclea, despre educația sexuală în școală: Interesul elevilor e să aibă cunoștințe, nu materii în plus. Patru soluții pentru ca elevii să dobândească informațiile necesare despre sexualitate

44

„Există o confuzie cronică: considerăm că atunci când elevii au nevoie de noi cunoștințe trebuie să creăm și o nouă materie. Este greșit”, spune psihologul Mircea Miclea, profesor și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească. Educația sexuală predată în școli a devenit din nou subiect de dezbatere, după ce ministrul Educației a anunțat că susține introducerea unei discipline distincte obligatorii, intitulată astfel. Contactat de Edupedu.ro, Mircea Miclea a declarat că „este nevoie, într-adevăr, de cunoștințe mai profunde despre sexualitate și despre aspectele sanitare”, dar nu transmise printr-o nouă materie separată.

„Să ne gândim că vrem să reducem numărul de sarcini în rândul minorilor: e modificarea unui comportament. Cum îl reduci? Punând o materie obligatorie sau utilizând mai multe căi?”, a declarat Mircea Miclea, pentru Edupedu.ro. Fostul ministru al Educației a precizat că “sunt multe cercetări care arată că atunci când vrei să optimizezi un comportament, intervențiile multifocale sunt mai eficiente decât intervențiile unifocale, prin intermediul unei materii școlare. Avem mai mari șanse de a optimiza comportamentul elevilor dacă abordăm tematica sexualității prin intermediul mai multor căi, decât printr-o materie obligatorie”.
Continuarea: AICI

LĂSAȚI UN MESAJ