Lărgirea drumului spre autostradă poate începe. Primăria Timişoara şi-a plătit datoria către stat

2207

Proiectul de lărgire la 4 benzi a drumului judeţean 691, care leagă Timişoara de autostrada A1, spre Arad, şi mai departe, spre Ungaria, poate începe. Primăria Timişoara şi-a achitat datoria către bugetul de stat, restanţă care a împiedicat semnarea contractului de finanţare în decembrie 2017.

Poitrivit liderului Consiliului Judeţean Timiş, în decembrie nu s-a putut semna contractul de finanţare cu Ministerul Dezvoltării pentru că Primăria Timişoara avea de achitat puţin peste un milion de lei către bugetul naţional. Datoria era o corecţie financiară aplicată municipalităţii pentru un alt proiect european.

Acum, contractul de finanţare de aproape 60 de milioane de lei poate fi semnat, lucru ce se va întâmpla cât mai curând, spun surse din CJ Timiş. Instituţia timişeană alocă şi ea 12 milioane de lei, iar 8 milioane de lei vor veni de la stat. În total, lărgirea drumului Timişoara – Dumbrăviţa – Giarmata – Autostrada A1 costă puţin peste 80 de milioane de lei.

2 COMENTARII

  1. Să faci un drum cu patru benzi prin localitate (Dumbrăvița) în anul de grație 2018 îmi pare un lucru greșit. Probabil au existat impedimente în a-l face în afara localității, dar oare chiar nu au existat soluții pentru rezolvarea problemei? În afara disconfortului creat locuitorilor localității și a celor care lucrează acolo va exista problema poluării excesive. Practic, localitatea se va rupe în două, traversarea pietonală în viitor făcându-se printr-un număr limitat de locuri, probabil suprateran sau/și subteran. Cine va urca și coborî zeci de trepte zilnic de câteva ori? Persoanele cu handicap fizic locomotor cum se vor descurca? Cât se va investi în aceste traversări? Câte vor fi? Ce distanță va fi între ele? Când se vor construi? În cazul în care nu se vor face traversări supra/sub-terane, cum se va rezolva problema blocajelor auto la trecerile pietonale, la intersecții cu traversări pietonale pe străzile conexe? Traficul auto se va dezvolta impetuos în anii ce urmează, mai ales în lipsa unui transport eficient în zonă cu trenul, autobusul, firobusul, iar blocajele vor fi inevitabile în lipsa traversărilor sub/supra-terane. Frumos ar fi fost ca accesul spre autostradă să fie în afara localității.

    • Acelasi numar de masini va traversa Dumbravita, ca si pana acum. Diferenta consta in faptul ca traficul va fi mult mai fluid decat pana acum, cand este gatuit. Poluarea este mai mare acum, cand masinile care intra prin Dumbravita, sunt nevoite sa stea in coloana. Vor intra in oras pe acest drum, cei care vor sa ajunga in aceasta parte a orasului, ceilalti vor folosi centura. Nu inteleg care este problema ca Dumbravita sa aiba un bulevard cu doua benzi pe sens. Timisoara este plina de astfel de artere, care nu sunt traversate cu ajutorul pasarelelor sau a pasajelor subterane. Vor fi semafoare si treceri de pietoni ca si pana acum, probabil.

LĂSAȚI UN MESAJ