Joaca cu trotineta înlocuiește un transport civilizat?

101

Accidentul stupid de ieri ce adus la ciocnirea a două tramvaie și a două mașini este doar un mic vârf al aisbergului de nepăsare și indolență ce domnește la firma de transport local. Nu este posibil ca de la o pană de curent să se ajungă la un blocaj de două ore ce a bulvesat o jumătate de oraș.

Din calitatea de consilier local dar și de cetățean ce circulă în oraș, Sorin Ionescu cere o verificare drastică a situației de la STPT(sau RATT după vechea denumire). Potrivit alesului pesedist, trebuie verificat tot inventarul rulant al societății. Totul este învechit și nu se mai poate asigura un transport civilizat cu tramvaie vechi sau reșapate. Nimeni nu este în afara pericolului fie el călător cu tramvaiul sau chiar simplu pieton ce se află întâmplător la locul nepotrivit sau șofer ghinionist căruia îi iasă în față un mijloc de transport în comun.

„Devenim un oraş al derizoriului! Este acest incident extrem de grav, care a dus la accidentul între două tramvaie, care trebuie să ne atragă atenţia asupra stării extrem de obosite a mijloacelor de transport în comun. Desigur, se va face o cercetare şi, la fel ca şi în povestea cu acarul Păun, vom afla că vatmanul e de vină. Trebuie să remarcăm că în trafic circulă tramvaie vechi, cu două trei decenii de activitate. Desigur, ne dorim mijloace de transport, dar înlocuim cele tradiţionale cu nişte trotinete care ţin mai mult de o joacă copilărească. În timp ce primarul se plimbă cu aceste trotinete, Timişoara pierde un proiect de 23 de milioane de euro care ar fi presupus achiziţionarea a 50 de troleibuze noi. Ne întrebăm dacă cele 100 de trotinete pot avea capacitatea de a transporta zilnic măcar cât ar fi transportat un troleibuz”, se întreabă consilierul Sorin Ionescu.

Trotinetele ce au făcut atâta vâlvă săptămâna trecută sunt doar o distracție pentru copii ce nu rezolvă de fapt nici o necesitate doar fandoseli pe banii publici.

Dacă mijloacele de transport trec cu bine un control strict ar trebui să aibe la loc vizibil o inscripție cu toate datele ce ar trebui să fie cunoscute de călători cum ar fi: anul fabricației, capacitate, anii de serviciu și tot ce ar mai fi necesar. Aceaste inscripții asemănătoare bulinelor roșii de pe clădirile cu risc seismic ar atrage atenția tuturor eficient. Astfel ar mai scădea fenomenul ce face din Timișoara o veșnică abonată la știrile de can can de la ora 17:00.

Alesul local cere ca întreg parcul de tramvaie să fie verificat din punct de vedere a stării tehnice, iar pe fiecare mijloc de transport în comun să fie postată o notă informativă cu informaţii despre mijlocul de transport în comun: „Trebuie să cerem societăţii de transport în comun să prezinte starea detaliată a mijloacelor de transport şi ar fi cinstit ca pe fiecare tramvai să fie pusă o nouă informativă, pe care să fie precizat când e produs, dacă îndeplineşte condiţiile de trafic: Vedem că Timişoara ajunge tot mai des subiect de ştiri la ora 5”, a mai spus Ionescu.

Nu trebuie uitat că tramvaiele ce circulă de trei decenii în orașul nostru mai au încă 30 sau 40 de ani de folosire intensivă în orașele germane. Iar așa zisele „Armonii” sunt doar simple vehicule vechi ce au fost renovate și vopsite frumos. Dar toate au acum jumătatea capacității de transport vechi prin renunțarea la remorcă.

LĂSAȚI UN MESAJ