Înlocuirea rețelelor de termoficare a ajuns la 70 de procente

52

În cadrul proiectului de retehnologizare a sistemului centralizat de termoficare, aflat în proprietatea Primăriei Timișoara, continuă lucrările de înlocuire a rețelelor primare și secundare, obiectivul fiind reabilitarea a 9.067 m rețele termice primare și a 20.095 m rețele termice secundare. La momentul actual, procentul de realizare a lucrărilor este de 70%, unele tronsoane fiind finalizate, iar altele în curs de execuție.

Lucrările din proiectul „Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din municipiul Timişoara în vederea conformării la normele de protecţia mediului privind emisiile poluante în aer şi pentru creşterea eficienţei în alimentarea cu căldură urbană – etapa a II-a” au început efectiv în primăvara anului trecut.

„40 de bazine olimpice de apă aproape fiartă – acestea sunt pierderile pe care le eliminăm prin retehnologizarea a 29 de kilometri de rețea. Am înlocuit peste 20 de kilometri deja.
Lucrările avansează susținut, chiar și cu întârzierile la furnizarea de materiale. Cea mai mare parte a conductelor trebuia să vină din Ucraina. Mai avem un proiect la care lucrăm momentan pentru a schimba încă 3 kilometri în zona centrală și în Lipovei. Toate aceste investiții susținute din fonduri europene le facem pentru a eficientiza sistemul centralizat de termoficare, un sistem care poate și trebuie să devină o alternativă reală și fiabilă la sistemul individual de termoficare, în contextul prețurilor din ce în ce mai mari la combustibili. Ne cerem scuze pentru deranjul cauzat”, transmite viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău.
Obiectivul specific al proiectului constă în reabilitarea unor tronsoane de reţea primară şi parţial a reţelelor secundare de distribuţie a energiei termice pentru încălzire şi apă caldă de consum, aferente a 25 puncte termice, în vederea creşterii eficienţei energetice a sistemului, reducerii emisiilor de poluanţi şi  îmbunătăţirii sănătăţii populaţiei.
Zonele de lucrări de reabilitare a traseului de rețea termică primară:
-Obiect 1 – Magistrala 2 x Dn 1000 (străzile Cercului, Miloia, Mureș, Traian Vuia până la intersecția cu str. Mareșal Averescu);
-Obiect 2 – Magistrala 2 x Dn 600, str. Traian Vuia (tronsonul cuprins între str. Mareșal Averescu și bd. L. Rebreanu);
-Obiect 3.3 – zona Universității (bd. Vasile Pârvan, str. Traian Lalescu, incinta Fac. Mecanică până la bd. M. Viteazul, str. Sf. Rozalia, str. Filaret Barbu până la intersecția cu str. V. Madgearu);
-Obiect 4.1 – zona Bucovina (străzile Bucovina, Liege, Dej );
-Obiect 4.2 – zona Baba Dochia (Piața Romanilor, str. Ștefan cel Mare, Piața Aurel Vlaicu, str. Mitropolit A.Sterca-Șuluțiu și str. Soarelui).
-Obiect 5 – zona Olimpia – Aleea F.C Ripensia.
Lucrări de reabilitare a traseului de rețea termică secundară se efectuează în zonele aferente punctelor termice: PT 82, PT69, PT88, PT63, PT10A, PT10B, PT86, PT89, PT52, PT84, PT98, PT40, PT41, PT37, PT36, PT75, PT22, PT45A, PT Păltiniș, PT21, PT 6, PT7C, PT72, PT45 si PT35.

Lucrările de retehnologizare constau în:
-lucrări termomecanice de înlocuire a conductelor (tur-retur) amplasate subteran în canale termice cu conducte în sistem legat preizolat;
-înlocuirea vanelor de secționare și de racord de pe traseul magistralelor de termoficare; realizarea unui sistem de monitorizare a stării izolației conductelor;
-lucrări de construcții (cămine, puncte fixe etc.),
– realizarea unui sistem de monitorizare a stării izolației conductelor; echilibrarea rețelelor termice de încălzire;
– construire cămine de secționare pe rețele secundare, astfel încât în caz de avarii să nu fie afectate toate blocurile alimentate pe aceeași ramură ce pleacă din punctul termic, construire cămine de branșament;
– înlocuirea armăturilor de secționare, racorduri, montare goliri și racordare radier cămine de vane existente sau nou construite la canalizarea orașului.
– refacere a zonelor afectate de lucrări.
Valoarea totală a proiectului este de 160.280.811,28 lei, inclusiv TVA, termenul limită de finalizare fiind 31.12.2023.
Proiectul este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

LĂSAȚI UN MESAJ