Fiecare a doua mașină din toată lumea are o componentă Huf produsă și la Arad

33

Recent, cu o săptămână în urmă, Huf România, companie specializată în accesul și autorizarea în condiții de siguranță a mașinii, a inaugurat extinderea fabricii sale din Arad și a marcat cea de-a 15-a aniversare a Huf România S.R.L. De la preluarea noilor spații de producție în decembrie 2020, 114 noi angajați au fost deja recrutați pentru liniile de producție suplimentare, care sunt acum funcționale. Astfel numărul angajaților Huf din Arad a crescut la aproximativ 500 și include echipa nou înființată a Centrului European de Recalificare Huf.

La Arad Huf produce piese mecanice și electronice pentru Mercedes, BMW, Dacia, Volvo, Stellantis ori Volvo.

„Deoarece Huf România este o piatră de temelie în rețeua noastră globală, am decis să organizăm totuși un eveniment festiv restrâns, în conformitate cu precauțiile COVID 19, pentru a marca extinderea activității fabricii noastre din Arad. În primul rând dorim să mulțumim angajaților noștrii pentru angajamentul lor din ultimii 15 ani și pentru punerea în funcțiune a noilor linii de producție într-un timp record, în ciuda contextului pandemic” a explicat dr. Lars Placke membru al consiliului de administrație Huf.

– Domnule Lars Placke, felicitări pentru ce ați făcut astăzi. Dar vă rugăm să ne explicați în ce constă sărbătoarea de azi din fabrica dumneavoastră?

– Astăzi sărbătorim de fapt două evenimente foarte importante pentru Huf România. În primul rând sărbătorim 15 ani de activitate Huf România cu cele două puncte de lucru din Arad și Timișoara. Celălalt motiv pentru care suntem bucuroși că am putut să ne întâlnim este inaugurarea oficială a extinderii fabricii noastre de producție din Arad care și-a dublat capacitatea de la 10 000 de metri patrați la 20 000 de metri patrați.

– Care sunt planurile de extinere și în alte regiuni sau județe ale țării
sau chiar alte țări?

– În ultimii trei ani compania a trecut printr-un proces de reorganizare foarte complexă și asta s-a văzut asupra amprentei investițiilor din regiune. În ultima vreme s-au restrâns câteva din operațiunile Huf din anumite regiuni cum ar fi Regatul Unit și din Germania cu focus pe alte zone pe alte zone care aduc cel mai bun cost de producție cum ar fi România. Suntem foarte mulțumiți de dezvoltarea operațiunilor noastre din țara dumneavoastră, de modul în care acestea au evoluat în ultima vreme și în prezent nu luam în considerare să ne extindem în alte țări ci să ne concentrăm pe ce se întâmplă în România.

– Pe plan mondial industria automobilistică dar și cea de componente și auxiliare pentru mașini se lovește de o adevărată criză a semiconductoarelor. Aproape toate companiile ce lucrează cu electronice suferă din acest motiv. Cum face față compania Huf la această criză ce a devenit mondială?

– Industria noastră, la fel ca toate industriile, a fost afectată de pandemia de Corona și aceasta a generat de asemenea un lanț de aprovizionare mai deficitar al chipurilor electronice. Acestea sunt cele două mari crize cu care ne-am confruntat în ultima perioadă la fel ca orice alt producător. Bineînțeles că și noi suntem afectați ca orice alt agent industrial dar datorită echipei noastre de management care a luat măsurile potrivite, în timp util, considerăm că suntem pregătiți și depășim cu bine aceste momente. Lucrul acesta este dovedit și de partenerii noștrii de afaceri dar și din zona de finanțe respectiv lucrurile bune făcute pe care le-am întreprins de-a lungul timpului astfel încât să fim mai pregătiți pentru ce s-a întâmplat.

– De ce s-a ales Aradul în locul Timișoarei pentru această investiție? Să avem în vedere și rivalitatea zonală (ce cele mai multe ori benefică) dintre cele două municipii.

– Să fiu foarte onest și corect trebuie spus că decizia inițială a fost luată cu multă vreme în urmă ( cu 15 ani). Nu știu să răspund de ce s-a luat decizia la momentul respectiv, însă din experiența mea de management, nu pot decât să remarc calitatea echipei de conducere și calitatea angajaților noștrii de aici, lucru reconfirmat permanent și care ne dovedește faptul că a fost o decizie inițială foarte bună. Tot cu acest prilej a adresat câteva cuvinte cititorilor noștri și Nicolae Viașu noul director al fabricii din Arad.

– Așa cum am prezentat mai devreme sărbătorim două evenimente majore pentru Huf România […] avem o extensie în aceiași locație în care asamblăm componente electronice pentru automobile. În general avem mai multe produse: senzori, door handles ( adică mânere de uși) avem și o gamă diversificată de alte produse electronice care au fost transferate de lalalte locuri de producție Huf.

– Poate puteți să ne spuneți, legat de această capacitate de producție, ce noi locuri de producție aduce, câte, ce noi specializări și la ce nivel de pregătire?

– Aș începe cu statusul actual. Suntem momentan peste 500 de angajați deja în Arad și 225 de angajați în Centrul de Dezvoltare din Timișoara. Cu extensia pe care o avem aici am angajat deja 100 de oameni și urmează să creem încă 200 de locuri de muncă în următoarele câteva luni. În cursul anului viitor (februarie, martie) vom complecta faza asta și după vom trece la faza următoare.

– Care a fost relația dumneavoastră cu autoritățile locale? Cum v-au ajutat în devoltarea investiției?

– În general foarte bine! Unde a fost provocarea pentru noi este faptul că a trebuit să facem extensia despre care am vorbit într-un timp foarte scurt, exact în perioada pandemiei. Avantajul a fost că, într-adevăr, am primit suport de la autoritățile locale în așa fel încât să primim toate autorizațiile necesare în timp util și am putut să ne mișcăm și să inaugurăm hala. Am și început parte de producție sub presiune deoarece aveam un plan de reintroducere în alte site-uri Huf. A trebuit să ne mișcăm foarte repede. Deci suportul a fost cu adevărat excepțional.

– Cum stați cu forța de muncă? E ușor de găsit aici în Arad?

– Sincer… nu e foarte ușor. Avem, ca toate firmele din județ și zonă, dificultăți pe parte asta de forță de muncă. Cum se știe este o presiune enormă. Noi am reușit să găsim personalul necesar dar urmează să vedem cum mai evoluează piața de muncă când noi încă ne extindem. În teorie cred că putem să găsim soluții, chiar dacă asta înseamnă să ne extindem nu numai în Arad ci în tot județul. Avem rute de transport. Locurile noastre de muncă pe care le-ați văzut sunt toate curate sunt bine organizate și sper că lumea ne va alege pe noi în față de alte oferte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.