Explicații după accidentul de pe Clisura Dunării: CNAIR susține că drumul nu e periculos

125

Reprezentanții CNAIR vin cu explicații după accidentul de luni, de pe Clisura Dunării, în care o femeie a murit. Aceasta a ajuns cu mașina în Dunăre. Cei de la Drumuri spun că zona nu este periculoasă și că drumul era deszăpezit și nu era polei.

Potrivit oficialilor de la CNAIR, zona nu este ”neagră”, adică nu este periculoasă și vizibilitatea este bună în acel loc.

”Maximum 1.000 de autovehicule trec zilnic pe acest drum, este un drum foarte puţin circulat. În plus, la momentul producerii accidentului, drumul era curat, inclusiv cu material antiderapant, chestiune constatată de Poliţie. În zona de acolo, este o curbă lină, aproape o linie dreaptă, deci configuraţia drumului nu reprezintă risc de accident. Distanţa dintre marginea drumului şi Dunăre era de peste 20 de metri”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

În zona producerii accidentului nu este parapete. Dar, cei de la drumuri spun că existența parapetelui nici nu este necesară. Asta după ce, anul trecut, s-a făcut o trecere în revistă a zonelor cu risc de pe Clisură, iar unde s-a constatat că există risc, au fost puse parapete.

”Încă de anul trecut, când a avut loc accidentul precedent, la 50 de kilometri de actualul loc al accidentului, am identificat toate punctele negre de pe Clisura Dunării, între Orşova şi Şviniţa. Au fost identificate 26 de puncte negre. Pe toate aceste puncte negre am montat parapeţi, iar pe acest sector nu era montat parapet pentru că nu era identificat ca fiind punct negru. De altfel, aici nu a fost niciun accident în ultimii 6-7 ani. Am montat în punctele astea negre până acum 1.800 de metri liniari de parapet. Semnalizarea era impecabilă, marcajul impecabil, inclusiv semnalizare care recomandă reducerea vitezei până la 50 km/oră”, a mai spus Șerbănescu.

Luni, în zona localității Șvinița, o mașină a plonjat în Dunăre. Polițiștii încă cercetează cum s-a întâmplat accidentul.

 

LĂSAȚI UN MESAJ