Experimentul îngrozitor pe care sunt îndemnați să-l facă elevii de clasa a II-a. Ce le sugerează un manual

278

”Experiment din suplimentarul de Matematica si Explorarea Mediului, clasa a II a”. Așa este descrisă o oroare pe care, copii de numai opt ani, sunt îndemnați să o facă, ca să constate cu ochii loc dacă un șoricel poate supraviețui fără apă și mâncare.

Un părinte, cel mai probabil șocat, a postat pe Facebook o fotografie cu pagina din manualul auxiliar de Matematică și Explorarea Mediului pentru clasa a doua, de la editura Euristica, apărut sub semnătura a patru autori (cu același nume de familie, cel mai probabil rude): Dumitru Pârâială, Bogdan Pârâială, Cristian-George și Florina Pârâială. Aceștia sunt, se pare, specializați în manuale auxiliare pentru mai multe materii (apari ca autori ai unui manual de limba română, dar și ai unuia de ”dezvoltare personală” pentru copii de 6-7 ani).

Revenind la auxiliarul pentru ”Matematică și explorarea mediului”, teoretic, folosirea acestuia – și a tuturor manualele auxiliare- a fost interzisă încă din luna august a acestui an, printr-un ordin al Ministrului Educației, Liviu Pop. Practic, însă – caz semnalat și de părintele amintit – există unele școli unde cadrele didactice încă le folosesc. Dincolo de faptul că acest lucru e ilegal, conținutul – cel puțin în cazul așa numitului ”experiment 2: animalele pot trăi fără apă și fără hrană?” – e mai mult decât discutabil, mulți dintre cei care au comentat la postarea părintelui catalogându-l drept ”o oroare”, ”un derapaj grav”, ”instigare”, etc.

Practic, micuții sunt îndemanți să bage într-un borcan de sticlă cu capacul găurit …un șoricel alb. Să țină aproape un carnețel și un creion și noteze concluziile…

”Observă timp de câteva zile comportamentul șoarecelui pus în borcan. 

Exemplu: La început șoricelul se comportă normal, este vioi, se mișcă în borcan, apoi, dacă nu primește apă și hrană …….”     

(……) Un spațiu punctat, pe care ar trebui să-l completeze elevul de clasa a doua, după ce constată ce s-a întâmplat cu șoricelul. Iar elevul care a învățat după respectivul manual, a completat spațiul punctat cu litere incerte, de mână: ”moare”.

Libertatea a cerut mai multe puncte de vedere din partea instituțiilor de resort în legătură cu un astfel de conținut, dar și cu prezența (încă) a manualelor auxiliare în școli.

Deocamdată, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, prin purtătorul de cuvînt, a transmis următoarele. ”La ora actuală, nu este finalizată procedura de avizare/aprobare a auxiliarelor didactice. Prin urmare, acest auxiliar nu are avizul MEN și implicit nu poate fi folosit la clasă, potrivit ordinului de ministru 4576/9.08.2017. Ministerul Educației Naționale atenționează inspectoratele școlare că în unitățile de învățământ nu pot fi folosite auxiliare neavizate. Reamintim că responsabilitatea privind utilizarea auxiliarelor didactice în procesul educativ-instructiv aparține unității de învățământ, prin urmare, orice sesizare referitoare la folosirea unor materiale suport inadecvate trebuie analizată de către conducerea școlii pentru a fi luate măsurile care se impun.”

sursă: libertatea.ro

LĂSAȚI UN MESAJ