Cum vor arăta podurile noi care vor lega Timișoara?

1526

Încă din perioada campaniei electorale pentru alegerile locale, din primăvara anului 2016, primarul Nicolae Robu susţinea necesitatea construirii unor poduri noi peste Bega.

Astfel, administraţia condusă de Nicolae Robu susţinea, pentru următorii următorii 4 ani, construirea unui pod peste Bega în prelungirea str. Jiul, a unui pod în zona vest – Solventul; alt pod în zona est – subzona str. Rudolf Walter – str. Sebeș; plus un pod în zona centrală – subzona Dimitrie Gusti –Mircești (lângă Inspectoratul Județean de Poliție).

De asemenea, a fost subliniată şi necesitatea executării unor lucrări la podurile existente. Nicolae Robu propunea reabilitarea cu consolidare și lărgire de la 2 benzi la 4 benzi a podului Ștefan cel Mare, cel situat pe Bd. Dragalina; reabilitarea cu consolidare și lărgire de la 2 benzi la 4 benzi a podului Eroilor, de pe Str. Văcărescu; reabilitarea cu consolidare și lărgire la 4 benzi a podului Tinereții, de pe Bd. Mihai Viteazul, şi reabilitarea cu consolidare și lărgire la 4 benzi a podului Muncii, de pe Bd. Iuliu Maniu. Toate aceste obiective de infrastructură vor avea ca sursă de finanţare bugetul Uniunii Europene, dar se ia în considerare şi bugetul local, după posibilităţi.

Edilul estimează că lucrările pe teren vor avea loc în următorii 2 ani. Nu este uitat proiectul de construire a pasajului auto pentru vehicule mici prin Piața Victoriei, prin adaptarea și extinderea actualului pasaj pietonal. Studiul de fezabilitate este în etapa finală de elaborare, sursa fondurilor fiind bugetul UE sau bugetul local, după posibilități.

podPrimarul Nicolae Robu a precizat că anul acesta începe construcţia Podului Jiul. Acesta ar putea arăta ca în imaginea de mai sus, dacă ar fi să luăm ca exemplu un alt pod proiectat de aceeaşi firmă care a câştigat licitaţia de la Timişoara. Potrivit edilului, imediat ce va fi gata proiectul tehnic, Primăria va da drumul la licitaţia pentru execuţie, ”ceea ce înseamnă că în 2017 se va lucra în sfârşit, după 50 de ani, la realizarea unui nou pod peste Bega”.

pod-jiul

Podul Jiul se va construi în prelungirea pasajului feroviar cu acelaşi nume, care a intrat anul trecut în lucrări de lărgire şi reamenajare. Podul va fi prevăzut cu patru benzi de circulaţie, cu piste de biciclete pe fiecare sens şi trotuare care să asigure fluenţa circulaţiei persoanelor. Vor exista şi facilităţi adaptate pentru persoanele cu handicap.

schita-pod-jiul

Podul va costa între două milioane de euro şi ceva peste trei milioane de euro, în funcţie de variantă, cu bani de la bugetul local.

1 COMENTARIU

  1. In acea zona e un spatiu foarte mic pe maluri pentru amplasarea unui pod asta in conditiile in care ambele splaiuri sunt cu sens unic iar pe partea opusa strazii Jiul nu exista o strada perpendiculara pe Bega. Un compromis ar fi un pod rutier in zona actualului pod de fier si mutarea acestuia la Jiul!

Dă-i un răspuns lui Ana Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.