Cum va arăta noua taxă auto. Tot ce trebuie să ştii despre ea

124

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că va începe consultări cu producătorii şi dealerii auto despre posibilitatea reintroducerii unei taxe auto pe poluare. Măsura este considerată necesară pentru reducerea poluării în marile oraşe şi evitarea unor sancţiuni venite de la Bruxelles.

„Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente. Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decidă, DA sau NU”, a spus ministrul Mediului.

Ministrul a oferit şi câteva variante ale viitoarei taxe auto. „Variantele posibile sunt: impozit local diferenţiat, rovinietă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcţie de motor. Măsura trebuie să ducă la reducerea poluării. Obiectivul este scăparea de infringement şi reducerea poluării în marile oraşe”, a spus el.

Experţii în sisteme de impozitare consideră că introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislaţiei comunitare. „Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, declara cu ceva timp în urmă Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică PwC România. Specialiştii consideră că această impozitare a autoturismelor ar trebui să ţină cont de normele Euro şi de emisiile de dioxid de carbon. O variantă pe care au utilizat-o şi alte state membre şi care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxări în doi paşi, primul la prima înmatriculare, iar cel de-al doilea corelat cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor. Acesta din urmă ar urma să ia în considerare şi nivelul de emisii de CO2, şi normele de poluare.

Citeste mai mult: adev.ro/qmutih

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.