Constructor lot 3 Autostrada Lugoj – Deva: Autostrada se poate da în circulație

661
Ministrul Transporurilor și CNAIR au refuzat să recepționeze lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe motiv că nu se putea descărca traficul pe acest tronson. Cu toate că n-au recepționat lucrarea, în 14 august, cei de al CNAIR au dat drumul circulației pe autostradă. Constructorul Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 afirmă că aceasta este pregătită 100% și nu reprezintă niciun pericol pentru a fi circulată.
„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatită pentru desfasurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului.
Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă ca nu împiedică recepția lucrării.De asemenea, Asocierea consideră o imprudență modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație având în vedere că s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare între Părți.

Asocierea dorește să sublinieză că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plată), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergură și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și Autoritățile Comisiei Uniunii Europene care finanțează acest Proiect despre stadiul actual al acestui Proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, acestea să aplice măsurile necesare.

Lotul 3 are o lungime de aproximativ 21 de kilometri, între localitățile Ilia și Holdea, și a fost atribuit pentru aproape 580 de milioane de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.