Companiile IT, rugate să îi ajute pe elevii care nu au calculatoare sau tablete

32

Învățământul timișean s-a mutat din școli, în mediul virtual. Pentru ca elevii să nu uite materia, profesorii din județ au început procesul de e-learning. Însă nu toți copiii auu laptopuri, calculatoare sau tablete, iar mulți nu au nici conexiune la internet. Astfel, Inspectoratul Școlat Tiiș face un apel la companiile de IT.

”În acest sens, pentru a asigura șanse egale la învățare tuturor copiilor din județul Timiș, fac un apel la companiile din domeniul IT și nu numai, la ONG-uri sau persoane fizice, care sunt dispuse să doneze școlilor echipamente (laptopuri/telefoane/tablete), chiar și second hand, pe care școlile le vor direcționa către copiii care în acest moment nu pot accesa nicio resursă educațională online”, este apelul dasălilor.

În Timiș sunt aproape 4.700 de elevi care nu au acces la internet, în aceeași situația aflățndu-se și 790 de preșcolari. Alți 5.000 de copiii din sistemul de îînvățământ preuniversitar nu dețin calculatoare, laptopuri, tablete sau talafoane smart.

”Încă de când a fost anunțată măsura de suspendare a cursurilor, în contextul pandemiei COVID-19, o măsură menită să protejeze copiii de îmbolnăviri, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost preocupat de continuitatea procesului de învățare, dar, mai presus, de starea de bine a copiilor, ca sănătatea emoțională a copiilor să nu fie afectată major
În acest sens, colegii mei, cadrele didactice din Timiș, au început de săptămâna trecută să desfășoare activități de e-learning, un număr impresionant de școli având deja conturi funcționale pe diferite platforme de învățare. Profesorii consilieri s-au alăturat demersului și desfășoară activități specifice, menite să asigure o bună stare emoțională a copiilor. Nici unitățile de învățământ special și special integrat nu neglijează copiii, acestea desfășurând online activități cu caracter terapeutic și instructiv-educative.
Pentru că nu dorim să lăsăm nici un copil în urmă și pentru că suntem conștienți că există și copii care provin din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic sau, cărora familiile nu le-au achiziționat device-uri care să le permită să acceseze platformele online pe care lucrează colegii noștri, am luat legătura cu directorii școlilor și le-am cerut să identifice cazurile descrise mai sus din școlile dumnealor”, a declarant Aura Danielescu, inspector școlar general în Timiș.

LĂSAȚI UN MESAJ