CNAIR se laudă cu un an bun, șoferii din vestul țării așteaptă autostrăzi

107

CNAIR se laudă cu un an bun, chiar istoric, în ceea ce privește implementarea proiectelor. Parteneriatul cu Agenția Națională pentru  Achiziții Publice ar fi dus la contractarea rapidă de proiecte.

Avem în față cifrele pentru anul 2020 pentru ceea ce înseamnă contractarea de proiecte. Sigur, unii ar putea spune că este un an cu realizări istorice pentru CNAIR și e adevărat, dar 90% dintre români se întreabă dacă implementarea pe teren se vede și când se va întâmpla acest lucru. Este de departe unul dintre cei mai buni ani în privința contractelor încheiate de către CNAIR în ultimii 10 ani. Sunt convins că nu ar fi fost posibil dacă în cadrul companiei nu se schimba radical abordarea în ceea ce privește proiectele de infrastructură mare și, pe de altă parte, dacă nu aveam un partener serios așa cum este ANAP”, a subliniat Lucian Bode, fostul ministru al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

Pentru CNAIR a fost anul cel mai fructuos din punct de vedere al contractelor semnate și al procedurilor pe care am reușit să le demarăm.  Noi am reușit să avem cu ANAP un parteneriat real, concretizat în foarte multe întâlniri. Am vrut să-i arăt domnului Eugen Cojoacă, Președinte ANAP, ce se întâmplă după finalizarea unei achiziții și l-am invitat la câteva întâlniri cu constructorii ca să observe că uneori factorii de evaluare pe care îi avem în vedere în procesul de achiziții (experiență, valoarea cifrei de afaceri etc.) nu sunt suficienți și în procesul de achiziție cu firmele cu cifră mare de afaceri, cu multe proceduri în derulare.

Împreună am gestionat și o analiza pe documentația pentru normativul de achiziție publică si imediat după sărbători voi avea o întâlnire cu Digi Growth. Eu am scris la această instituție și la reprezentanța României la Bruxelles și sper să ne spună și nouă care este perspectiva modificării legislației pe achiziții și cum tratăm anumite categorii de ofertanți. Urmează să avem o conferință la început de ianuarie”, a explicat Mariana Ioniță, directorul CNAIR.

Vorbim despre cea mai mare investiție în domeniul de infrastructură de după revoluție și cifrele de anul acesta sunt incomparabil mai mari decât în orice alt an. Dacă în anul 2011 vorbeam de un miliard, un miliard și jumătate de euro investiți în infrastructură, acum vorbim de aproximativ 8 miliarde de euro. ANAP este o entitate deschisă și acest parteneriat cu CNAIR a dus la rezultate foarte bune cu cifre istorice”, a precizat Eugen Cojoacă, președintele ANAP.

Șoferii pot însă să contrazică oficialii de la București. În vestul țării lipsește o autostradă continuă, iar pe drumul national 68A, între Margina și Coșevița, conducătorii auto merg în coloană și prin gropi pentru că pe 15 kilometri lipsește șoseaua rapidă. Vorbim despre bucata lipsă unde trebuie construite tunelurile pentru animale, care nici măcar nu sunt licitate.

Alt proiect ce nu este finalizat și care îi nemulțumește pe șoferi este centura de sud a Timișoarei. Abia în anul 2022 va fi gata, la final de 2021 fiind construită în proporție de 22%.

LĂSAȚI UN MESAJ