Cerințe prea mari sau birocrație? Licitația pentru tramvaie, contestată

31

Primăria Timișoara nu pare capabilă să organizeze o licitație ca la carte. În primul rând, specialiștii care întocmesc caietele de sarcini, fie nu știu ce pot cere ofertanților, fie legile permisive le permit nemulțumiților să conteste documentele prea ușor.

Licitația pentru cele 16 tramvaie pe care administrația Robu le-a promis timișorenilor a fost deja conestată. Firma din Pașcani care construiește garnituri este nemulțumită de cerințele caietului de sarcini și susține că termenele de livrare și plată ale garniturilor sunt fanteziste.

Iată cum își încep contestația cei de la firma din Pașcani: ”În cadrul caietului de sarcini care stă la baza desfășurării procedurii, municipiul Timișoara a indus mai multe prevederi care încalcă dispozițiile Legii 98/2016, care încalcă principiile car trebuie să stea la baza procedurii, respectiv:

– Principiul nediscriminării
– Principiul tratamentului egal
– Principiul transparenței
– Principiul proporționalității.”

Potrivit caietului de sarcini, primul tramvai ar trebui livrat în maximum 18 luni de la semnarea contractului, iar celelalte 15 în 12 luni, tot de la ordinul de începere al producției. Aceste termene sunt de neînțeles pentru constructorul din Pașcani, care spune că este imposibil să produci mai multe garnituri într-un singur an.

”În baza contractului se vor achiziționa 16 bucăți tramvaie noi, articulate cu podea coborâtă, acționate prin inventoare și motoare asincrone de curent alterbativ, alimentate de la o rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt și șuli de ace pe partea dreaptă față de direcția de mers. (…) Autoritatea contractantă în baza prezentului contract în perioada de derulare a acestuia (4 ani) poate achiziționa suplimentar 24 de bucăți tramvaie noi articulate cu aceleași caracteristici tehnice”, se arată în cerințele caietului de sarcini.

Valoarea pusă la bătaie este foarte mare, între 185 de milioane de lei și 462 de milioane de lei (dacă se mărește numărul garniturilor).

Update: Nicolae Robu: ”E o neînțelegere”

”E o neînțelegere. Formulările nu sunt așa cum le-au prezentat cei de la Pașcani. Nu sunt la fel. Pot fi erori, dar acum suntem în etapa de clarificări. Ei (n.r. reprezentanții firmei din Pașcani) ar fi trebuit să ceară clarificări, nu să depună contestație. Sper să se lămurească lucrurile cât mai repede. Dacă sunt chestiuni de remediat, se vor remedia”, a declarat Nicolae Robu.

LĂSAȚI UN MESAJ