Ce trebuie să știți dacă mergeți cu mașină în Italia, Franța sau Spania

494

În multe țări europene, lucrurile s-au schimbat după scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen, din 2015. De exemplu, în Milano nu se mai poate circula cu mașini diesel Euro 3, în timp ce Madridul și Parisul vor interzice din 2025 mașinile pe motorină. În Londra, șoferii care au mașini diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.

În Italia, lupta cu poluarea a intrat într-o nouă fază. Există limite permanente pentru traficul din regiunile Piemont, Lombardia, Veneto și Emilia Romagna. De la începutul anului, este interzisă circulația în weekend pentru mașinile diesel Euro3. Asta în timp ce în cursul săptămânii, restricția se aplică în intervalul orar 7:30 – 19:30.

În Milano, primăria are planuri mari pentru următorii ani.

Din 2020, nu se va mai intra în Milano cu Diesel Euro 4, din 2022 cu Diesel Euro 5 şi din 2025 cu Diesel Euro 6. Vor fi și bonusuri, sunt permise 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricții.

Beppe Sala, primar Milano: „Nicio decizie politică nu poate fi pe placul tuturor, dar ni se pare măsura cea mai corectă. Trebuie să precizez că eu și administrația mea ne gândim la mediu. Este o alegere politică profundă, dar milanezii vor decide dacă sunt de acord sau nu. Noi mergem înainte”.

La fel de îngrijorate sunt şi autorităţile din Franţa. Hexagonul este sufocat de mașinile pe carburanți, care reprezintă 94% din vânzările de autoturisme. Numai în Paris circulă zilnic 600.000 de mașini, iar poluarea atinge cote îngrijorătoare.

În fața poluării excesive, Londra a impus o nouă taxă. Proprietarii mașinilor pe benzină fabricate înainte de 2006 și ai celor diesel de dinainte de 2015 vor plăti aproape 13 lire pe zi. Iar camioanele și autobuzele vor fi taxate cu 116 lire.

Sadiq Khan, primarul Londrei: În fiecare zi, patru londonezi, printre care şi copii, sunt spitalizați din cauza slabei calități a aerului. Adulții au probleme de sănătate de la astm până la boli de inimă, demență şi cancer, având drept cauză directă calitatea aerului. Ei costă economia Londrei 3,7 miliarde de lire pe an, economia națională – 20 de miliarde de lire pe an, deci avem o criză de sănătate publică.”

În Madrid, unul dintre orașele europene cu cel mai ridicat nivel de dioxid de azot, mii de oameni au ieșit în stradă după o decizie controversată a primăriei. Edilul a decis să nu-i mai amendeze pe șoferii care intră în centrul orașului cu mașini care au un nivel ridicat de poluare. Asta în contextul în care Uniunea Europeană a amenințat statul iberic cu sancțiuni dacă nu respectă standardele de calitate a aerului.

Sursa: digi24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ