14 C
Timișoara
miercuri 24 aprilie 2024

Ce se întâmplă cu prețul locuințelor în Timișoara și în alte orașe mari din România

Preţul mediu solicitat de vânzătorii de apartamente şi case s-a majorat în primul trimestru al anului cu 2,2% faţă de trimestrul anterior, iar ritmul anual a încetinit la 3%, pe fondul scăderii cererii şi al majorării ofertei existente, faţă de 3,5% la sfârşitul anului trecut, arată o analiză realizată de imobiliare.ro.

Rata de creştere se află practic la cel mai scăzut nivel înregistrat în ultimii şase ani, o valoare mai scăzută decât atât, anume 2,7%, fiind consemnată în primul trimestru din 2015.

În paralel, se observă o diminuare a cererii pentru locuinţe în oraşele mari, în medie cu 4%.

Cel mai mare declin al numărului de potenţiali cumpărători, de 17%, a fost consemnat la Constanţa, Cluj-Napoca şi Iaşi, acestea fiind urmate de Timişoara, cu -7%.

În schimb, în Bucureşti cererea a fost cu 5% mai mare în primele trei luni din 2021.

Această scădere a interesului pentru achiziţii a produs efecte vizibile pe piaţa vânzărilor de locuinţe, oferta existentă crescând cu 11%, până la aproximativ 15.800 de oferte/ În acelaşi timp, perioada de vânzare şi marjele de negociere pentru apartamente au crescut în patru din cele şase oraşe mari analizate.

Prin contrast, datele publicate de ANCPI indică faptul că în primul trimestru s-au vândut cele mai multe bunuri imobile din ultimii cinci ani, anume 161.000, comparativ cu 133.000 anul trecut.

În România sunt înregistrate aproximativ 40 de milioane de imobile. Creşterea de 42,7% faţă de trimestrul întâi din 2020 este semnificativă pe segmentul unităţilor individuale, ce însumează aproximativ 40.000 de unităţi, majoritatea cu destinaţia de locuire (apartamente).

În ceea ce priveşte preţurile de vânzare, clasamentul marilor centre urbane cu medii de peste 1000 euro/mp a rămas neschimbat

Sursa: www.zf.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă...

Un nou pod peste Bega și o pasarelă pentru pietoni în zona centrală a Timișoarei

Timişoara va avea un nou pod peste Bega, dar şi o inedită pasarelă pietonală. Lucrările vor putea demara în 2025, iar termenul de realizare...

Citește și :