12.2 C
Timișoara
joi 25 aprilie 2024

Când ajung primele 4 autobuze electrice la Timișoara

Primele patru autobuze electrice produse de compania Karsan, din Turcia, vor circula în Timișoara cel târziu la începutul lunii aprilie.

Autobuzele se află deja în teste, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă recepția. Chiar dacă stațiile de încărcare rapidă nu sunt încă amplasate, vehiculele au o anumită autonomie și pot funcționa fără probleme, dă asigurări directorul Societății de Transport Public, Constantin Cocheci.

“Am montat pe bd. Dâmbovița zece stații de încărcare lentă și una rapidă. Am făcut teste din punct de vedere al circulației lor, pentru că ele au anumită autonomie, și de aceea vor fi puse acele stații de încărcare rapidă, ca să nu fie necesar să le aduci la stațiile lente în timpul care își desfășoară cursa. Dar printr-un plan de transport pe care noi l-am făcut nu o să aibă impact major. (Reporter: Deci nu există riscul să vedem pe traseu autobuze rămase fără energie din cauza lipsei acestor stații de încărcare rapidă?) Ele au o anumită autonomie, în momentul în care ajung și eu la 10% din capacitatea de încărcare revin la încărcare pe Dâmbovița”, spune Constantin Cocheci.

Viceprimarul Ruben Lațcău confirmă ca circulația autobuzelor electrice nu va fi afectată

“Autobuzele, conform licitației pe care o avem noi, sunt capabile, cu o singură încărcare de noapte, să meargă o zi întreagă. Acum, într-adevăr, aceste stații sunt gândite ca o soluție de backup, ca o soluție de avarie în cazul în care bateria unui autobuz este scăzută, dar ele nu reprezintă condiție obligatorii ca sistemul să fie funcțional și cu auto nu trebuie să poată să circule”, mai spune Ruben Lațcău.

Surse din cadrul STPT au declarat pentru Radio Timișoara că în cadrul testelor s-a descoperit că în unele dintre autobuzele turcești plouă. Directorul companiei susține că la un singur vehicul a fost „o problemă de etanșeitate”, dar situația a fost rezolvată.

Autobuzele electrice sunt produse de compania Karsan în baza unui contract finanțat prin Programul Operațional Regional. Valoarea acestora depășește 162 de milioane de lei.

Sursa: http://www.radiotimisoara.ro

Alte subiecte :

Timișoara are nevoie de o strategie concretă de brand pentru a se dezvolta

Timișoara are nevoie de o direcție în care să se dezvolte. Orașului îi lipsește un brand,consideră Ovidiu Șandor, dezvoltator local, în cadrul dezbaterii „Timișoara...

Poli Timișoara, amendată de FRF cu 10.000 de lei din cauza suporterilor

FRF a sancționat Poli Timișoara după jocul cu Phoenix Buziaș. Alb violeții au primit o amendă de 10.000 de lei de la Comisia de...

Citește și :