Țările din Balcani protestează pentru împotriva marilor magazine! Aceștia boicotează marile lanțuri pe fondul prețurilor ridicate și chiar falsele reduceri anunțate de lanțurile de supermaketuri.
De ca, o săptămână, magazinele din Croația, Serbia sau Muntenegru, dar și alte țări Balcani sunt goale, fiind afectate unii dintre cei mai populari Giganți pe piața de retail, precum Lidl, DM, Kaufland, dar și alte magazine străine. Mișcarea a fost inițiată în Croația, dar s-a extins rapid și-n alte țări, precum Bosnia și Herțegovina, Serbia, Muntenegru, Slovenia și Macedonia de Nord.
„Consumatori, fiți atenți! Fiecare dintre noi știe prețurile produselor pe care le cumpărăm și din cauza cărora nejustificat de mare și constantă ne-am exprimat nemulțumirea enormă și vocală. Comparați-le cu prețurile pe care le veți găsi la aceleași produse în zilele următoare”, îi îndeamnă cei de la Halo, inspektore pe oameni.
Imaginile cu magazine goale au fost distribuite intens pe rețelele sociale, amplificând revolta publicului față de creșterea costului vieții. Campania de boicot a supermarketurilor avut un impact semnificativ. Tranzacțiile din supermarketuri au scăzut cu 44%. Vânzările totale au înregistrat o reducere de 53% în Croația, potrivit autorităților fiscale.
„Comercianții cu amănuntul nu vor fi afectați financiar, dar acesta este un mesaj simbolic important că creșterea prețurilor ar trebui să înceteze”, susține Danko Horvat, un barman din Zagreb care s-a alăturat boicotului.
Retailerii au anunțat reducerea prețurilor
Kaufland Croația a promis scăderea prețului la peste 1.000 de produse. Lanțul de supermarketuri Konzum a anunțat investiții de 1 milion de euro pentru reducerea prețurilor la 250 de produse care nu sunt deja plafonate de guvern.
Cu toate acestea, mulți consumatori consideră aceste măsuri insuficiente și acuză supermarketurile de „zgomot asurzitor de marketing”. Ei susțin că reducerile sunt doar o strategie temporară pentru a calma protestele.
„În acest zgomot asurzitor de marketing despre reduceri – permanente, temporare, permanente și orice le numesc comercianții acum, este posibil ca reducerea să fie minimă, doar câțiva cenți, iar publicitatea să fie colorată și înșelătoare”, subliniază Halo, inspektore.
Ministrul agriculturii din Slovacia conduce o campanie pentru limitarea puterii supermarketurilor
Richard Takáč, ministrul agriculturii din Slovacia, a devenit figura centrală a unei campanii est-europene pentru a limita puterea supermarketurilor și a giganților alimentari multinaționali în UE, scrie Politico. Susținut de șase alte țări, inclusiv România, Slovacia cere consolidarea normelor UE privind practicile comerciale neloiale, afirmând că reformele actuale sunt insuficiente.
Coaliția dorește măsuri mai stricte împotriva strategiilor de preț și vânzării sub costuri, care afectează agricultorii și piețele mici. Împotriva influenței supermarketurilor străine, Richard Takáč și aliații săi caută protecția producătorilor locali și a consumatorilor.
Foto: Capital
Sursa: https://www.libertatea.ro