Aveţi probleme la completarea și transmiterea Declarației Unice (formularul 212)? Cereţi ajutorul primăriilor

92

Potrivit Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2018, care a modificat, printre alte acte, Codul de procedură fiscală, persoanele fizice care obțin venituri din activități independente şi au probleme sau neclarități la completarea și transmiterea declarației unice (formularul 212) pentru stabilirea taxelor datorate la stat dar numai în localitățile care n-au o unitate proprie a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pot să ceară ajutorul autorităților locale.

„Organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central acordă asistență în vederea completării și/sau depunerii declarației unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice pentru contribuabilii care au domiciliul fiscal în localitatea în care își are sediul organul fiscal local și nu există o unitate teritorială a ANAF. Declarația astfel completată se transmite organului fiscal central competent în administrarea contribuabilului, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, fie de contribuabil, fie de organul fiscal local”, se spune în documentul respectiv.

Potrivit regulilor stabilite de Finanțe și Dezvoltare, asistența fiscală a persoanelor fizice se face anual în perioada 15 ianuarie – 15 martie. Excepția este dată de anul acesta, când perioada de asistență este între 15 mai și 15 iulie 2018. Declarația unică a înlocuit șapte formulare fiscale folosite până de curând: 200, 201, 220, 221, 600, 604 și 605, şi este folosită pentru taxarea veniturilor independente, din investiții, din chirii, din pariuri sau din activități agricole.

foto: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ