Aura Danielescu, pusă la colț! Directoarea Școlii din Boldur, înlocuită de soția unui pesedist, reacționează fără echivoc

785
Flavia Cut, care a primit decizia de schimbare brutală din funcția de directoare a Școlii Gimnaziale din Boldur, demonstrează că a avut o activitate prodigioasă în fruntea școlii amintite.
Aceasta susține, fără a da verdicte, că întreaga poveste cu schimbarea ei miroase de la o poștă a nepotism politic de joasă speță.
Pesedista Aura Danielescu, rudă prin alianță a lui Sorin Grindeanu, a decis să o instaleze în postul de director al școlii pe soția primarului din Boldur, pesedist și el, din întâmplare! Iată postarea integrală a doamnei Flavia Cut :
„În urma valului de reacții apărute în presă și pe rețelele de social-media, generate de schimbarea mea din funcția de director al Școlii Gimnaziale din Boldur, începând cu data de 01.09.2022, decizie luată de Inspectoratul Școlar Județean Timiș, aș vrea să aduc câteva precizări, cu intenția de a clarifica situația în care mă aflu, atât ca dascăl, care s-a aflat la conducerea școlii din Boldur, dar și ca mamă, care a găsit că menirea ei este de a lupta pentru familia ei, pentru comunitatea școlii, a localității și a ideii și spiritului de educație, care nu își găsesc margini stricte doar în incinta unei școli.
Întâi de toate aș vrea să menționez că, în calitate de director al școlii, împreună cu colectivul cadrelor didactice, prin numeroasele proiecte implementate, am demonstrat că și o școală din mediul rural poate obține rezultate extraordinare, dacă există dorință și implicare, iar în felul acesta elevii pot beneficia de o educație de calitate. Nu consider a fi ceva ieșit din comun să te dedici trup și suflet actului educațional, ci dimpotrivă, cred că într-un mediu educațional precum cel din România, aflat într-o permanentă transformare, o astfel de atitudine de dedicare totală este mai mult decât necesară. În acest sens, îngăduiți-mi să prezint succint câteva aspecte din activitatea mea managerială, de la preluarea mandatului de director, începând cu 01.09.2020 până în prezent:
– am conceput și depus 3 proiecte Erasmus +, de formare profesională a profesorilor, mobilități pentru elevi și profesori;
– am dotat laboratorul de informatică prin scrierea și implementarea unui proiect cu finanțare SMITHFIELD România;
– am renovat grădinițele din Jabăr, Boldur, Sinersig (zugravit, laminat, mochetă nouă, dotare cu jocuri și jucării educative) cu sprijinul Consiliului Local Boldur;
– am implementat proiectul național „Școală după școală”- program de “after school” pentru elevii școlii noastre;
– am propus Consiliului Local Boldur și am implementat proiectul „Masa caldă”, masa pentru elevii participanți la Programul Național „Școală dupa școală” ;
– am încheiat parteneriate de colaborare cu diferite instituții (operatori economici, școli, licee, muzeu, Universitatea de Vest Timișoara), cu organizații sau fundații gen Salvati Copiii, Transilvania Nuts, Veoneer, Asociația MAXWELL, Colgate, Eurodesk România etc. ;
– am promovat imaginea școlii în comunitate printr-o relație pozitivă cu presa, minim 15 articole de presă despre Școala Boldur;
– am montat dozatoare de apă în fiecare unitate de învățământ arondată școlii;
– am înscris școala și am încurajat și susținut colegii să participe la diferite concursuri și competiții scolare, aceștia obținând rezultate foarte bune ( Micul Isteț – testare Pisa, Concurs Internațional Discovery);
– am înscris colegii la cursuri de formare profesională;
– am căutat și găsit sponsorizări pentru diferite activități/concursuri școlare;
– am încurajat colegii să participe împreună cu elevii și să marcăm creativ și educativ diferite zile internaționale și naționale (Ziua Mondială a Educației, Ziua Mondială a Apei, Ziua Mondială a Pământului, Ziua Mondială a Alimentației, Ziua Francofoniei, Ziua Copilului, 1 Decembrie, Mica Unire, Ziua Internațională a Cititului Împreună, Ziua Non Violenței în școală, Ziua Siguranței pe Internet, Ziua Culturii Naționale, Ziua Mondială a persoanelor cu Sindrom Down, Săptămâna Mondială Antibullying, Ziua Europei, Ziua Familiei, Ziua Educației Financiare, Humanity Day etc);
– am înscris școala în Programul Național Școala Încrederii;
– am înscris grădinițele în proiectul Asociația Ovidiu – Citește-mi 100 de povești;
– am înscris școala în programul Educația la Înalțime, lecții în direct filmate cu drona;
– m-am implicat în demararea procedurii de decontare a navetei cadrelor didactice;
– am participat la implementarea programului “after school”, proiect inițiat de GAL Banatul de Nord;
– am creat un spațiu de învățare în aer liber în livada școlii, am organizat ședințe foto profesioniste în decoruri speciale pentru elevi și profesori;
– am facilitat obținerea de materiale anti-bullying de la psihologi școlari;
– am promovat incluziunea persoanelor cu dizabilități prin implicarea școlii în diferite campanii-Ziua Mondială a Persoanelor cu Sindrom Down, EUFORTRISOMY21, ZIUA Mondială de Conștinentizare a Autismului);
– am implemenat proiectul Platformă națională integrată;
– am montat un sistem audio pe coridoare pentru starea de bine a elevilor și pentru a le însufleți o cultură muzicală;
– am dotat și reamenajat cancelaria, direcțiunea, holurile școlii, majoritatea prin donații primite;
– am contribuit la creșterea populației școlare în cei doi ani de activitate, precum și la îmbunătățirea procentului de promovabilitate a examenului de Evaluare Națională;
– am promovat Școala Gimnazială din Boldur prin crearea paginii de facebook a acesteia și prin postări consistente, creative și de impact;
– am monitorizat permanent și m-am asigurat de respectarea cu strictețe a normelor impuse de pandemie, punând mereu la dispoziția elevilor și personalului școlii diferitele materiale igienico-sanitare;
– am promovat frecvent folosirea mijloacelor IT și digitalizarea școlii prin utilizarea Google Classroom de către toți elevii și profesorii, achizitionând un domeniu și participând la desfășurarea diferitelor activități care promovează digitalizarea – Ora de net, Ziua Calității, Ecoprovocarea etc;
– am procurat jocuri și jucării educative și am creat o insulă de lectură pe coridorul școlii, pentru a facilita elevilor cititul în pauză, înscriind școala Boldur în campania națională „Toată școala citește” inițiată de doamna Anca Tîrcă;
– am organizat campanii umanitare pentru elevii defavorizati ai școlii noastre;
– am organizat diferite competiții în școală : Cutiuța Muzicală, Cel mai reprezentativ slogan pentru școală, Expoziția oamenilor de zăpadă, Exatlon de Boldur 2022 etc;
– am înființat și dotat Cabinetul de limbi străine;
– am reconfigurat biblioteca școlii, prin renovarea și dotarea unui spațiu generos, propice activităților de lectură, m-am implicat în atragerea de donații pentru finalizarea bibliotecii;
– am montat boilere pentru apa caldă în toate școlile arondate unității Boldur;
– am creat panoul stării de bine în scoală și promovăm intens starea de bine în rândul elevilor și a profesorilor;
– am depus Proiectul „O șansă în plus” în valoare de 70.000 euro prin PNRAS, proiect aprobat cu 95 de puncte;
– am organizat Concursul Județean „Alege isteț”, Concursul Școlar „Zâmbet pentru Mama”, Concursul Interjudețean „Luna marilor clasici”, Campania „Copiii sunt copii” etc;
– am organizat ședințe cu elevii (director și elevi) pentru a afla ideile și dorințele lor legate de activitățile pe care ar dori să le implementăm în școala noastră;
– am participat la „Săptămâna ECO în școli și licee”, proiect inițiat de AET, iar împreună cu toți copiii școlii noastre, desfășurând în fiecare zi câte o activitate prin care să „ajutăm” mediul;
– am depus și câștigat un proiect finanțat de „Științescu” Timișoara, care promovează activitățile STEM, „Laboratorul Micului Savant Boldurean”, proiect ce s-a bucurat de o reală apreciere și implicare din partea elevilor;
– am fost nominalizată la Profesorul Anului în mediul rural, secțiunea Implicarea în comunitate, unde am obținut locul 3 la nivel național, Iași, Martie 2022, competiție organizată de Teach for Romania;
– la Gala Elevului Reprezentant, am obținut locul 1, votul publicului, secțiunea Inițiative de succes in educație, București, Iunie 2022.
Pe lângă toate acestea aș vrea să va aduc în atenție și partea sensibilă/privată a vieții mele de mamă. Copiii mei, Gloria și Fineas frecventează cu bucurie Grădinița din Boldur, decizia de a-i înscrie într-o grădiniță din mediul rural luând-o din dorința de a crește gradul de încredere al școlii noastre, crezând în puterea exemplului personal. Soțul meu a participat ca voluntar în diferite activități de renovare a spațiilor școlare, punând umărul, ori de câte ori a fost nevoie la diferite activități administrative, lucruri ce nu pot fi calculate strict în registrul contabil al unei instituții, ci în termenii vocației, ai destinului spre care am vrut să duc școala, viața elevilor, a comunității educaționale.
Afectată de cele întâmplate, aș vrea să vă întreb cum ați reacționa dumneavoastră?
În toată activitatea mea de cadru didactic nu am urmat decât exigența profesională și dedicarea față de ceea ce am făcut … oare toate acestea nu sunt suficiente în spațiul educației din România pentru o tânără care își consacră și implică întreaga familie în vocația educațională?
Ce stimulent poate exista pentru alți tineri de a-și pune la dispoziție spiritul managerial/de leadership în sistemul educațional când văd că munca altora este „răsplătită” prin acțiuni care nu au nimic de-a face cu educația, ci sunt supuse, tributare gândirii strict politice?
Îmi cer iertare dacă enumerarea acțiunilor în care am fost implicată atâta vreme cât am ocupat funcția de care m-am simțit onorată, dar și obligată moral-profesional, poate fi privită ca o „laudă de sine”, dar atunci când este vorba despre activitatea practică a cuiva, menționarea lor este și poate fi considerată un raport de activitate, care nu are doar menirea de a justifica prezența într-o funcție, ci și, de ce nu, un stimulent pentru cei ce vor urma.
Voi participa la concursul organizat pentru ocuparea funcției de director și voi opta în primul rând, pentru Școala Gimnazială Boldur, pentru că elevii au nevoie de sprijn, iar personalul școlii are un potențial profesional extraordinar.
În final, nu am cuvinte suficiente să mulțumesc familiei, părinților, cadrelor didactice, personalului administrativ, elevilor, colaboratorilor școlii, pentru modul în care, împreună, am transformat școala într-un timp atât de scurt.
Aș vrea să mulțumesc tuturor celor care mi-au transmis pe diferite căi sute de mesaje de susținere și încurajare. Vreau să-i asigur pe toți că nu mă consider un „erou” al mediului educațional, ci doar un om care a înțeles că asta îi este datoria.
Dacă alții gândesc altfel, dacă alții consideră că așa trebuie să fie răsplătită dedicarea, aceasta nu mai este problema mea și nu cred că este potrivit să pronunț eu verdicte. Totuși, toate acestea nu mă pot împiedica să sper, că dreptatea va prevala.

LĂSAȚI UN MESAJ