Auditul intern de la societatea de transport este în curs de finalizare dar nu și rezolvarea tuturor necazurilor

75

La o lună de la precedenta întâlnire cu presa conducerea societății de transport în comun a prezentat cele mai proaspete realizări din perioada scursă.

În primul rând Directorul Sorin Supuran precizează că în mare a încheiat promisul audit intern ce va fi o adevărată radiografie a ce a există în societate. Atât cu cele bune cât mai ales cu neregulilșe găsite. Ce nu sunt puține. Documentul este deja redactat în cele mai importante date ale sale. Urmează a primi o formă oficială și legală. Datele vor fi prezentate în primul rând membrilor adunării generale a acționarilor mai apoi Curții de Conturi. Evident că în final va fi făcut public nefiind nimic de ascuns din aceste date.
Primăria municipiului promite că în două sau trei luni se va achita de cele 14 milioane datorie. Din acești bani se vor acoperi o parte din datoriile către ANAF. Tot pentru plata ratelor la această instituție se încearcă casarea unor bunuri distruse și neutilizate ce vor fi valorificate ca materiale reciclabile.

Restanțele salariale către personal sunt achitate doar parțial încă sunt bani ce mai trebuie achitați. Se mai încearcă o soluție prin procedeul de scontare de care sunt interesate trei banci ce ar putea deveni partenere.

„Au trimis scrisori de intenție, când vom avea o variantă, vom sconta acele facturi. Soluția cu factoringul înseamnă că facturile care le emitem către PMT pot fi scontate în cuantum de 90% din valoarea facturată. Va ajuta nu numai plata la zi a salariilor, ci și la plăți către furnizori, pe contracte serioase, cum sunt cele pentru energie, combustibil sau asigurări. Forul de decizie este însă consiliul de administrație, iar apoi oferta finală trebuie acceptată și de autoritatea tutelară”, detaliază procedura economică directorul Supuran.

Una din cele mai ciudate canale de scurgere a banilor, poate nu cele mai mari sume dar inedită prin formă, era contractul făcut de vechea conducere de închirirea echipamentului de protecție. După ce a achitat valoarea facturii pe o lună directorul a reziliat de sine putere contractul aberant și cu banii de pe o lună a cumpărat două rânduri de salpte de lucru pentru peste trei sute de lucrători. Prin ciudata inginerie financiară societate din București încasa 19 000 de lei pe lună sub pretextul spălării hainelor de muncă.

Problemele sunt încă complexe și grave la fostul RATT. Lipsa banilor și datoriile imense lăsate de iresponsabilitatea fostei conduceri vor fi greu de rezolvat într-o perioadă scură. Dar primele semne deja se văd. La sediul din Calea Dâmboviței se lucrează pentru a da o față decentă vechii fabrici de tramvaie.

Referitor la un zvon recent potrivit căruia se dorea plata biletelor doar cu programele electronice de pe telefoanele mobile conducerea declară că se vor folosi în paralel mai multe forme de plată înclusiv clasicele bilete.

LĂSAȚI UN MESAJ