Aradul în oglindă – proiect ambițios de promovare turistică

78

Potențialul turistic al Aradului este pus în oglindă de un proiect ambițios. În 50 de puncte cheie ale orașului au fost amplasate tot atâtea oglinzi în care turiștii sunt invitați să privească, dar nu doar, propria reflexie. Ei sunt chemați să fotografieze colțurile orașului surprinse în oglinzi și să le posteze pe rețelele de socializare.

De ce oglinzi?

”Când te privești într-o oglindă, primul lucru firesc pe care îl faci este să îți pui o întrebare. Oglinzile poziționate în puncte cheie ale orașului întreabă trecătorii Tu ce vezi?, oferind ca posibil răspuns reflexia orașului”, spun organizatorii proiectului.

Oglinzile sunt amplasate în mai multe cartiere ale Aradului, în puncte strategice, care reflectă cel mai bine detalii importante ale acestuia.

”Orașele sunt ca oamenii. Când le descriem, ne reflectăm, de fapt, propria proiecție asupra locului despre care vorbim. Cu Autoportret ne propunem să invităm trecătorii să își întoarcă privirile spre oraș și să își amintească fiecare că Aradul este, în primul rând, format din cei care îl locuiesc. Noi, oamenii, suntem cei care dăm culoare spațiilor în care ne ducem viața. Noi suntem cei care influențăm cel mai mult dinamica orașului. Autoportret devine, astfel, platforma de dialog din stradă dintre tine și oraș, ca parte dintr-o campanie mai amplă. Scopul acesteia este ca, în 2021, polul cultural format pe axa Timișoara – Arad – Novi Sad să reflecte spiritul Est European care ne caracterizează și care pare momentan amorțit pe toate palierele, nu doar pe cel cultural, pe care îl vizăm”, detaliază Oana Vasiliu, specialist comunicare culturală al Neverland Place, agenția care semnează proiectul realizat prin Centrul Municipal de Cultură Arad.

Organizatorii speră ca prin imaginile publicate online sub hashtag-ul #misterARAD, turiștii vor schița o nouă imagine a orașului, așa cum este văzută ea prin lentila fiecăruia.

LĂSAȚI UN MESAJ