Alarmant! Unul din doi părinți din România crede că pedeapsa cu bătaia este spre binele copilului

97

Un studiu realizat de o fundație arată că în România doar unul din 10 părinţi nu şi-ar lovi niciodată copilul, iar unul din doi părinți crede că lovirea e pentru binele copilului lor. Studiul cuprinde şi o analiză privind efectele pe termen lung ale violenţei atât asupra copilului, cât şi asupra societăţii.

Scopul raportului de cercetare „De ce lovim copiii?“ realizat de Fundația World Vision România este de a oferi o cheie de interpretare cu privire la incidenţa comportamentelor violente asupra copiilor. Analiza se concentrează pe atitudini faţă de violenţă şi oferă o perspectivă clară asupra factorilor declanşatori care duc la violenţa părinţilor asupra propriilor copii.

Raportul “De ce lovim copiii?” arată că:

1 din 2 părinţi (51%) cred că lovirea este pentru binele copilului;

1 din 10 (10%) consideră că lovirea apare din cauza copilului;

8% ar lovi copiii dar nu ar vrea ca acest lucru să se afle;

8% invocă motivații religioase;

6% lovesc copiii gratuit, fără motiv;

5% afirmă că ar lovi copilul pentru că toată lumea face la fel;

3% se simt foarte vinovaţi după ce lovesc.

„În mod paradoxal, deşi românii consideră violenţa asupra copilului ca fiind a treia problemă socială din România, după sărăcia extremă şi calitatea educaţiei, raportul arată că peste jumătate dintre părinţi nu consideră că o palmă la fund este o formă de violenţă iar peste 90% cred că violenţa este doar atunci când lovirea provoacă vânătăi şi cicatrici sau când părinţii îşi bat copilul fără motiv”, a declarat Daniela Buzducea, Director Naţional World Vision România.

Raportul mai arată că deşi s-au înregistrat progrese privind mentalitatea românilor cu privire la lovirea copiilor, violenţa asupra acestora continuă să persiste şi pentru că 82% dintre părinţi se asociază proverbului „Rufele murdare se spală în familie”, iar 76% dintre părinți afirmă că au fost supuşi unor comportamente violente în copilărie, ceea ce sugerează perpetuarea atitudinii violente față de copii.

Cercetarea a fost realizată de către Reveal Marketing Research pentru Fundaţia World Vision România şi face parte din campania naţională de conştientizare publică cu privire la violenţa asupra copilului, pe care World Vision România o derulează.

World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ