10.1 C
Timișoara
luni 29 aprilie 2024

10 metode prin care să îţi îmbunătăţeşti productivitatea

Atunci când ai energie şi munceşti cu spor, parcă toate lucrurile merg mai bine. Din păcate, productivitatea poate avea uneori de suferit. În anumite limite, acest lucru este absolut normal, deoarece nu vei avea mereu aceeaşi energie de-a lungul vieţii. Pe de altă parte, există şi soluţii pentru a munci mai eficient.

Iată 10 metode pentru a îmbunătăţi productivitatea:

Meditează
O minte mai limpede înseamnă o putere de concentrare mai bună şi implicit creşterea productivităţii. Meditaţia te poate ajuta să îţi relaxezi şi limpezeşti mintea. Este foarte uşor să practici meditaţia, iar o mulţime de aplicaţii şi programe te pot ghida în acest sens. Ai nevoie doar de un spaţiu liniştit şi de un loc confortabil. Poţi medita 10 minute pe zi, o oră pe săptămână sau 3 minute pe zi, tu decizi cât timp dedici acestei activităţi.

Formează-ţi o rutină

Atunci când munceşti haotic, productivitatea are de suferit. De aceea, este foarte important să încerci să îţi construieşti o rutină, care să te ajute să îţi organizezi task-urile. Nu trebuie neapărat să ai o rutină super strictă, ci mai degrabă să încerci să găseşti o ordine în viaţa de zi cu zi. Încearcă să te trezeşti zilnic la aceeaşi oră, să lucrezi într-un mod similar în fiecare zi de lucru şi să îţi construieşti un program care să te avantajeze.

Spre exemplu, rutină de dimineaţă poate începe cu o băutură gustoasă, la aparatul de cafea cu capsule. Cu aparatul de cafea cu capsule poţi să prepari mai multe tipuri de băuturi, de la ceai şi până la cappuccino sau latte macchiato.

În afară de aparat de cafea cu capsule, mai poţi opta şi pentru alte variante, precum cafetiera sau aparatul de cafea De’Longhi.

Odihneşte-te corespunzător

Când oboseala şi epuizarea îşi fac apariţia, este normal că productivitatea să scadă. Astfel, odihna este esenţială pentru că mintea şi corpul tău să funcţioneze normal. Mai mult, dacă nu dormi suficient sau nu te odihneşti bine, poţi chiar să te confrunţi cu probleme de sănătate, precum anxietatea sau depresia. Încearcă să respecţi paşii de igienă a somnului şi să prioritizezi odihnă.

Foloseşte un planner

Uneori, prea multe task-uri devin o adevărată bătaie de cap, aşa că un planner te poate ajuta să le organizezi mai uşor şi să lucrezi cu mai mult spor. Găseşti plannere foarte uşor, în magazinele din mall sau online, pe care le poţi folosi pentru a-ţi organiza fiecare zi sau chiar întreaga săptămână. De asemenea, mai există şi varianta de a folosi plannere digitale, pe care le descarci direct pe laptop său calculator.

Nu te suprasolicita

Productivitatea nu prospera atunci când te simţi suprasolicitat/a şi epuizat/a. De aceea, este bine să păstrezi un program în care să ai timp atât de job şi responsabilităţi personale, cât şi de lucruri care îţi aduc bucurie, cum ar fi lectură, sportul, întâlnirile cu prietenii, filmele sau gătitul. Încearcă să nu te suprasoliciţi şi să încerci să iei mai multe responsabilităţi decât poţi duce, deoarece acest lucru nu îţi va fi de folos pe termen lung.

Bucură-te de pauze

Cum productivitatea este influenţată şi de odihnă, ai nevoie de pauze zilnice, indiferent de domeniul în care lucrezi. Învaţă să preţuieşti clipele de respiro şi să le petreci într-un mod care să fie pe placul tău. Foloseşte pauzele pentru a-ţi găti masa preferată, a asculta un podcast, a prepara rapid o băutură la aparatul de cafea cu capsule sau chiar pentru a urmări un episod din sitcom-ul preferat.

Prioritizeaza task-urile

Ca să lucrezi cu spor, ai nevoie de ordine în task-uri. Astfel, învaţa să prioritizezi lucrurile pe care le ai de făcut, fie pentru job, fie pentru casa. Nu toate task-urile sunt urgente şi nu toate sunt la fel de importante. Atunci când înveţi să prioritizezi îţi va fi mult mai uşor să te ocupi de tot ceea ce ai de făcut.

Împarte task-urile mari în task-uri mai mici

Un alt truc pentru a spori productivitatea este să împarţi task-urile mari în task-uri mai mici. Acest lucru este parte din principiile de muncă în anumite domenii, însă el este folositor indiferent de tipul de task. În acest fel, vei parcurge fiecare etapă încetul cu încetul şi nu ţi se va mai părea că munca nu se termină niciodată.

Învaţă să estimezi corect timpul

Nu poţi lucra cu spor dacă nu înveţi să estimezi corect cât timp îţi va lua fiecare lucru pe care-l ai de îndeplinit, atât la muncă, cât şi acasă. Estimarea corectă a timpului de care dispui şi a modului în care lucrezi te va ajuta să ştii exact ce poţi duce la bun sfârşit, ce proiecte poţi lua şi ce sarcini este mai bine să delegi.

Renunţă la ideea de perfecţiune

Productivitatea poate avea de suferit atunci când ţinteşti exclusiv spre perfecţiune. De ce? Pentru că erorile fac parte din viaţă şi oricât de mult ai încerca, nu vei putea evita unele eşecuri sau greşeli. Este de preferat să faci fiecare lucru cu atenţie şi răbdare, conştiincios, însă fără pui prea multă presiune pe tine.

Foloseşte ideile de mai sus pentru a munci mai eficient, fie la job, fie acasă, fie pentru proiecte personale.

Alte subiecte :

Citește și :