6.2 C
Timișoara
miercuri 17 aprilie 2024

Tineri din Banat dar și din Serbia dornici de un program de antreprenoriat creativ o pot face la Politenica timișoreană

Universitatea Politehnică Timișoara a semnat un parteneriat cu Institutul Intercultural Timișoara pentru a porni la drum cu programul de training privind antreprenoriatul creativ prin proiectul InclusiveArt al Institutului Intercultural Timișoara.

Proiectul InclusiveArt
Institutul Intercultural Timișoara implementează proiectul InclusiveArt – Acces la cultură pentru copii și tineri dezavantajați, finanțat de Programul de Cooperare Transfrontalier România-Serbia Interreg IPA, împreună cu partenerii: Nevo Parudimos Reșița, Primăria Zrenjanin, Centrul pentru Arte Frumoase și Aplicate Terra Kikinda.
Pe lângă programul de training Creative Entrepreneurship, proiectul InclusiveArt include mai multe oportunități pentru persoanele tinere și creative: mentorat și ghidare în dezvoltarea ideilor de afaceri, planuri de afaceri, proiecte; întâlniri cu personalități de succes din zonele creative, povești de succes; oportunitatea de a fi selectat printre cei 24 de participanți pentru un program de training de Animator Socio-Educațional; oportunitatea de a obține experiență practică în implementarea de proiecte creative: 24 de persoane creative vor fi selectate și vor primi resurse financiare pentru a iniția 12 intervenții culturale în 12 comunități din zona proiectului; mobilitate internațională în RO/SR; publicarea celor mai bune intervenții culturale în Manualul de Animații Socio-Educaționale, site-ul proiectului și albumul proiectului.

Înscrierea pentru programul de training Creative Entrepreneurship

Înscrierea pentru programul de training Creative Entrepreneurship este deschisă în perioada 20 noiembrie – 11 decembrie 2017. Obiectivul programului este să pregătească persoane tinere și creative pentru a crește potențialul comunităților locale și a grupurilor dezavantajate prin practici sociale inclusive și inovatoare, de a folosi arta și cultura pentru a crea contexte incluzive pentru integrare și creștere creativă. Programul va discuta subiecte specifice industriilor creative, combinate cu activități economice bazate pe crearea și utilizarea de informații diverse. Training-ul va fi livrat într-o modalitate tip blended learning, adică prin sesiuni de training față în față dar și activități online pe o platformă de e-learning dedicată (Campusul Virtual al UPT).
Grupul țintă vizat îl reprezintă persoanele tinere sub 35 de ani, care locuiesc în următoarele județe din România: Timiş, Caraş-Severin, Mehedinţi sau din Serbia: Severnobanatski, Srednjebanatski, Južnobanatski, Braničevski, Borski, Podunavski; fără loc de muncă, studenți sau tineri absolvenți cu interese în industriile creative și buni cunoscători ai limbii engleze.
Pentru înscriere, toți aplicanții trebuie să completeze formularul online unde vor include un CV (format Europass, completat în engleză) și o declarație care să ateste că participanții nu au un loc de muncă și locuiesc în zona de proiect și o copie a unui act de identitate valid. Toți partenerii și contractorul vor fi implicați în selecția participanților. Procesul de selecție se va finaliza în 15 decembrie, când vor fi anunțați candidații aleși.
Cost curs: gratuit, pauzele de cafea și prânzul incluse. Pe durata perioadei de training față în față, pentru persoanele care nu locuiesc în zona Timișoara, va fi oferită și cazare, fără alte costuri suplimentare.
Curricula programului:
Module:
1. Antreprenoriat creativ – studii de caz – bune practici și exemple de companii din zonele artelor și cele creative.
2. Management ciclului de proiect – planificarea proiectului, managementul de proiect și evaluarea proiectului.
3. Începerea unei afaceri – cum să pornim o afacare, legislații pentru companii și crearea unui plan
de afaceri eficient.
4. Managementul afacerii – management financiar, piața forței de muncă, managementul oamenilor și tehnici crowdsourcing.
5. Comunicare – abilități de comunicare în medii profesionale, înțelegerea personalităților.
6. Marketing pentru arte – marketing și marketing digital.
7. Competențe digitale – abilități IT, social media, probleme de securitate și date personale, drepturi  de copyright și proprietate intelectuală.
Înscrierile pentru programul de training Creative Entrepreneurship se pot face până în 11 decembrie 2017.

Alte subiecte :

Roberto Borsi, artistul tatuator care a făcut ucenicie în Japonia, a venit pentru prima dată la Timișoara

Roberto Borsi, artistul tatuator de origine italiană, a făcut ucenicia tocmai în Japonia. El tatuează folosind tehnica tradițională japoneză numită „Tebori”. De îndată ce...

Siguranța alimentelor și igiena produselor, întru-un seminar de informare organizat de CCIAT | FOTO-VIDEO

Pentru a avea un mediu de afaceri bine informat, la curent cu tot ce e bine de știut în domeniul legislației, Camera de...

Citește și :