Timișul, uitat și de premierul bănățean Grindeanu?

1158

Abia instalat, cu câteva săptămâni  în urmă, și deja prins la mijlocul unei furtuni de ocean înfierbântat,  în urma poveștii cu ordonanțele privind amnistia și grațierea, cabinetul Grindeanu nu dă semne că ar avea, nici el, la fel ca celelalte, prea multă preocupare față de timișeni. Cel puțin așa ne arată o primă schiță a bugetului central pe anul 2017. Acolo unde nu regăsim aproape nicio intenție concretă de a asigura fondurile necesare pentru câteva proiecte mari și vechi de un car de ani ale Timişului și, implicit, ale Timișoarei. E vorba, printre altele, de deja obositorul subiect al centurii de sud a Timișoarei, vânturat până acum, evident declarativ, de mai toate guvernele din ultimul deceniu, dar și de ,,mitologicul” spital municipal, care zace în ruină de mai bine de douăzeci de ani. Din această, ce-i drept, schiță de buget, nu aflăm nici dacă Spitalul de Copii, situat în centrul capitalei Banatului, ridicat la roșu și abandonat între timp din lipsă de finanțare centrală și locală, va primi banii necesari finalizării sale, illo tempore!

La fel, nimeni nu știe ce se va întâmpla cu dezvoltarea aeroportului, ori cu legarea autostrăzii Timișoara – Arad prin mult clamata investiție într-un drum expres cu patru benzi, pornind de la Sânandrei. Ca să nu mai amintim de construirea unei noi maternități, toate aceste proiecte fiind vânturate inclusiv de dl Grindeanu, atunci când a preluat mandatul de președinte al Consiliului Județean Timiș!

E limpede că nimeni nu s-ar fi așteptat ca, o dată instalat prim-ministru, Sorin Grindeanu să nu mai doarmă noaptea, sufocat de așteptările locuitorilor din Timiș. Pe de altă parte, să nu ne facem nici naivi cu asupra de măsură. E la fel de limpede că, pentru cei mai mulți dintre bănățeni, faptul că Grindeanu este premierul acestui guvern (dincolo de bășcălia cu ghidonarea sa noapte și zi de către Dragnea) devine o datorie presantă a acestuia de a da drumul, în sfârșit, la finanțarea măcar a unora dintre proiectele amintite mai sus.

Altminteri, vorba unui hâtru din politica locală, la ce bun să se mai întoarcă de unde a plecat, ba chiar să mai şi ceară voturile timișorenilor, după ce nu va mai fi prim-ministru!

Nu de alta, dar umblă vorba în târg că, la revenirea pe meleagurile natale, dl Grindeanu va candida aproape sigur la Primăria Timișoarei. Or, dacă nici din postura de șef al unui guvern, politicianul social-democrat nu va da semnale de bună-voință spre Timiș și Timișoara, atunci la ce bun să-l mai voteze careva în demnitatea locală pomenită?

Inevitabil, toată suflarea timișeană va face paralela cu Clujul lui Boc, care, din postura de premier, a ajutat cu investiții enorme de la bugetul de stat orașul Cluj să se dezvolte masiv.

Să nu ne grăbim, totuși, cu pesimismul la înaintare, vorba lui Teodor Mazilu, și să așteptăm ca – după trei decenii de la prăbușirea comunismului –  soarele să ni se arate și nouă, bănățenilor, dinspre București!

După decenii în care Timișul a contribuit cu zeci de miliarde de euro la bugetul național, dl Grindeanu n-ar trebui să simtă niciun disconfort în raport cu alţii, colegi din guvern sau din partid, nici măcar cu dl Dragnea, pentru a susține concret regiunea care l-a lansat în politica mare.

3 COMENTARII

  1. Adrian, nu uita ce spuneam eu,la o emisiune de a ta, despre siretenia si cameleonismul nemaipomenite ale lui Dragnea ! Ei bine,in acest cadru, bietul Grindeanu nu va merge nici la toaleta de capul lui …Oricum ,in fata altor e preferabil el,Grindeanu,in fata altor chemati,necopti si total indiferenti de nevoile Banatului Azi.

  2. „Boc, care, din postura de premier, a ajutat cu investiții enorme de la bugetul de stat orașul Cluj să se dezvolte masiv”
    … un gest mizerabil din partea unui premier care ar fi trebuit sa nu fie partinitor, sa nu favorizeze „mahalaua” din care a venit el, neglijand orase cu proiecte mai importante, chiar de interes national. Un exemplu ar fi autostrada care sa lege Pitestiul: „Automobile-Dacia” are o cifra de afaceri de 4.3 miliarde Euro; pentru comparatie, primele doua companii din Cluj, „MOL Romania” si „Electrica Transilvania Nord”, au impreuna o cifra de afaceri de 1.1 miliarde Euro, iar primele doua din Timis (parte din grupul „Continental”) au o cifra de afaceri de 1.7 miliarde Euro. Sigur, nu traim intr-o lume ideala si nu putem sa ne asteptam la premieri ideali (mai ales cand materialul este de proasta calitate – cazul Boc), dar nici nu este cazul ca asemenea exemplare sa fie prezentate drept model.
    Fara indoiala, „asteptarile banatanilor” legate de centuri, spitale (sa reparam cu bani de la bugetul tarii daunele produse de stupiditatea locala care face „retrocedari” catre „aristocratia” regiunii), submarine si ce mai viseaza ei sunt, deopotriva, prioritati nationale, prioritati europene si prioritati globale, dar mai stau si alte orase din tara asta la coada, poate chiar asteapta de si mai mult timp decat „Orasul lui Ionelas” si poate ca au proiecte mai importante. In definitiv acest Grindeanu nu este „premierul banatenilor”, este premierul intregii tari si este cel putin jenant ca banatenii sa „gandeasca cu voce tare si in scris” despre faptul ca ei se asteapta ca regiunea lor sa fie favorizata, dandu-l exemplu pe nerusinatul clujean Boc. Putina rusine, ca va vede intreaga tara…

  3. O fi Adevarat ?Uite de ce a ajuns Sorin Grindeanu acolo unde a ajuns! Mama lui și soția lui Ilie Sârbu sunt surori! Sorin Grindeanu și Daciana Sârbu(Ponta) sunt verișori de gradul întâi. Restul sunt detalii… Faptul că i-a trădat pe cei care l-au ajutat în viață, clanul Sârbu-Ponta, pentru a deveni sclavul lui Dragnea arată că acest personaj este în stare de orice…

    Ponta l-a făcut deputat și apoi ministru. Primul lider de filială care l-a trădat pe Ponta a fost Grindeanu…

LĂSAȚI UN MESAJ