Să vezi și să nu crezi! Aleșii vor să schimbe impozitul auto: avantajaţi cei cu motoare puternice și dezavantajaţi cei care au maşini cu motor mic

1931

Potrivit unui proiect de lege, 61 de parlamentari de la toate partidele, interesați de aria automobilistică, vor să modifice modul în care se calculează impozitul pentru maşini, astfel încât să fie avantajaţi cei cu motoare puternice și dezavantajaţi cei care au maşini cu motor mic. Astfel, deținătorii de mașini cu motoare puternice vor plăti impozite mai mici chiar şi cu 90%, față de cei care au maşini cu o capacitate mică și care vor fi obligaţi să plătească mai mult.

Proiectul depus de cei 61 de parlamentari de la toate partidele interesați de aria automobilistică prevede ca la maşinile care au sub 2000 de cmc se înmulţeşte cu 0,06 capacitatea cilindrică, iar la cele peste 2000 de centimetri cubi, cu 0,12.

Pentru un BMW X5, de exemplu, o maşină de teren care poate avea un motor de 3000 de cmc, impozitul este acum peste 2 mii de lei, iar dacă se va schimba modul de calcul, cei care deţin o astfel de maşină vor plăti statului doar 360 de lei. În schimb, impozitul va creşte pentru cei care au acum o Dacia Logan, de exemplu, cu motor de 1400 de cmc, de la 56 de lei, la 84 de lei, adică mai mult cu 28 de lei.

Pentru cei care au maşini sport, cu motoare puternice, cum ar fi Mercedes AMG, o maşină cu o capacitate cilindrică de 6300 de cmc, statul încasează anual aproape 10 mii de lei dar, aleşii noștri vor să se plătească doar 756 de lei, adică de 12 ori mai puţin.

Iniţiatorii proiectului susţin că statul nu va pierde şi că îi vor convinge să-şi înmatriculeze maşinile în ţară pe cei peste 100 de mii românii care şi le-au înscris în Bulgaria, iar bugetul statului ar creşte anual cu 44 de mii de lei. Ceea ce nu iau în calcul cei 61 de parlamentari de la toate partidele interesați de aria automobilistică, influiențați probabil de interesul lor, este faptul că ar putea fi aduse în ţară şi mai multe maşini second hand, cu motoare puternice, dar foarte poluante, iar proiectul vine în contextul în care în 2017 au fost înmatriculate aprope jumătate de milion de autoturisme second hand, după eliminarea timbrului de mediu, iar poluarea a crescut într-un ritm alarmant. Să vezi și să nu crezi!

LĂSAȚI UN MESAJ