Ne vom lua adio de la maşinile diesel?

1908

Uniunea Europeana ar putea „îngropa” printr-o reglementare drastică maşinile diesel. Începând cu 2017, ciclul de omologare va avea o componentă denumită RDE – real driving emissions, prin care autorităţile competente pot testa nivelul emisiilor de noxe în condiţii reale de trafic.

Producătorii şi Comisia Europeană au stabilit anterior ca RDE să reprezinte un coeficient de 1,6 din noxele obligatorii conform normei Euro de poluare.

Euro 6 stabileste un nivel maxim al emisiilor pentru oxizi de azot. Acesta este de 80 mg/km. Nivelul respectiv trebuie atins în testele de laborator, iar în testele de strada, RDE, urma să fie mărit cu acel coeficient de 1,6, ajungându-se la emisii reale de oxizi de azot de 128 mg/km.

Scandalul legat de softul folosit de firma Volkswagen i-a determinat pe liderii europeni să nu mai fie de acord cu acel coeficient de 1,6, care a fost solicitat de producători. Ei vor reducerea drastică a acestuia.

Noul coeficient ar urma să fie de 1,1875. Motoarele diesel Euro 6, care vor deveni obligatorii pentru masinile noi din 2017, ar urma sa emita doar 95 mg/km de oxizi de azot în condiţii reale de trafic.

Producatorii auto europeni susţin că atingerea acestui nivel redus de poluare va fi dificil de realizat şi că va duce la o nouă scumpire a maşinilor diesel.

Aceeași producătorii afirmă că nu numai autoturismele ar urma să fie afectate, ci și vehiculele utilitare, care în prezent sunt echipate preponderent cu motoare diesel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.