Mitingul pentru centură din Piața Victoriei ar putea fi înlocuit cu un concert

124

Informații contradictorii vin de la CNADNR. Primarul Nicolae Robu a scris, marți, pe Facebook, că dacă proiectul centurii este realizabil atunci va renunța la mitingul programat pentru sâmbătă, de la ora 11, în Piața Victoriei.

Iată ce a scris pe Facebook edilul:

AVÂND ÎN VEDERE INFORMAȚIILE CONTRADICTORII DIN ULTIMELE ZILE, PENTRU CLARIFICARE, AM TRANSMIS CONDUCERII COMPANIEI NAȚIONALE DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE ADRESA DE MAI JOS. MENȚIONEZ CĂ, ÎN CAZUL ÎN CARE RĂSPUNSURILE LA ÎNTREBĂRILE NOASTRE VOR FI MULȚUMITOARE -ADICĂ: DACĂ NI SE DEMONSTREAZĂ CĂ SUNT ASIGURAȚI BANII PENTRU EXECUȚIA CENTURII ÎN 2017 ȘI 2018-, ÎN LOC DE MITING, VOM AVEA, ÎN PIAȚA VICTORIEI, UN… CONCERT!-

Către,

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România

-în atenția domnului Director General-

 

Stimate domnule Director General,

După cum cunoașteți, Centura Sud a Timișoarei –adică: breteaua auto dintre Drumul Lugojului și drumul Stamorei-Moravița- reprezintă pentru orașul nostru un obiectiv de maximă importanță. Este de neînțeles și de neacceptat pentru noi, timișorenii, să nu-l avem nici la ora actuală și, mai mult, să nu avem o garanție a realizării lui într-un orizont de timp de cel mult 2 ani.

Față de toate argumentele pe care le-am avut până acum –argumente 100% obiective, logice, extrem de solide-, a apărut, la sfârșitul săptămânii trecute, unul nou, foarte greu și el: Timișoara va fi capitală europeană a culturii în 2021, jucând acest rol, evident, în numele României. Din momentul anunțării acestui lucru, interesul pentru Timișoara va fi deja mult mai mare, din ce în ce mai mare și în anii ce urmează până atunci; menționăm că, oricum, turismul în Timișoara a cunoscut în 2015 o creștere cu 85% mai mare decât creșterea medie pe țară, iar transportul de mărfuri în / dinspre Timișoara, respectiv via Timișoara s-a intensificat și el enorm și toate acestea se întâmplă într-un proces continuu.

Având în vedere informațiile contradictorii apărute în presă, respectiv la care noi am avut acces până în prezent și dorind să-i informăm corect pe cetățeni, vă adresez, cu respect, rugămintea să ne răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Există deja elaborat, recepționat și plătit Studiul de Fezabilitate?
  2. Există deja elaborat, recepționat și plătit Proiectul Tehnic, cu Detalii de Execuție?
  3. Există deja elaborată, recepționată și plătită documentația de atribuire, gata de organizat licitația în baza ei?
  4. Există prevăzuți bani pentru realizarea exproprierilor?
  5. La cât este estimată valoarea totală a obiectivului –inclusiv costurile de expropriere-: 120 milioane euro, cum știam până acum, sau 59.52 milioane euro, cum apare în anexele 10.16 și 10.19 din Master Plan Transporturi ultima variantă?
  6. În Anexa 10.19, sunt indicate sursele de finanțare pentru execuție în 2016 și 2017, iar în Anexa 10.16, anii execuției sunt 2017 și 2018. Presupunem că suntem în fața unei erori materiale.
  7. Sunt, la ora actuală, contractați cei 14.43 milioane euro (6.25 milioane pe 2017, 8.18 milioane pe 2018), pe fonduri structurale?
  8. Sunt, la ora actuală, contractați cei 32.91 milioane euro (14.25 milioane pe 2017, 18.66 milioane pe 2018), din împrumuturi?
  9. Sunt, la ora actuală, prevăzuți cei 10.39 milioane euro (4.50 milioane euro pe 2017, 5.89 milioane euro pe 2018), pe buget multianual, în bugetul de stat al României?
  10. Când se intenționează să se lanseze licitația pentru execuție?

Cu mulțumiri, asigurări de totală bună credință și deosebită stimă,

PRIMAR

Prof.univ.dr.ing. Nicolae ROBU

LĂSAȚI UN MESAJ