15.1 C
Timișoara
miercuri 24 aprilie 2024

LOVITURĂ DE PRESĂ! Frații Cristescu sunt noii proprietari ai ziarului Renașterea Bănățeană! Tranzacția de câteva milioane de euro a fost parafată cu fosta soție a miliardarului Iosif Constantin Drăgan

Apropierea alegerilor parlamentare din acest an a grăbit, oarecum, una dintre cele mai importante tranzacții de pe piața mass-media din zona de vest a țării. Cotidianul Renașterea Bănățeană, fostul “organ de presă” județean al PCR până la revoluția din decembrie 1989, când s-a numit Drapelul Roșu, a fost achiziționat de frații Emil și Marius Cristescu, acționarii companiei Bega Grup.

De altfel, milionarii bănățeni și-au trădat interesul pentru Renașterea Bănățeană încă de acum câțiva ani, când, prin Bega Tehnomet, au cumpărat 23% din acțiunile Timpress, societatea comercială care editează ziarul.

Așadar, după negocieri care durează de câțiva ani, acționarii firmei care editează Renașterea Bănățeană, Veroniki Holding, Eurofina România SA și Fundația Europeană Drăgan Lugoj, aflate împreună sub controlul fostei soții a miliardarului lugojean Iosif Constantin Drăgan, Veronica Drăgan, au decis să vândă pachetul majoritar de acțiuni către Bega Tehnomet, care face parte din mastodontul economic Bega Grup.

În acest fel, frații Emil și Marius Cristescu au ajuns să controleze aproape 80% din acțiunile ziarului și, implicit, aproape toată piața presei tipărite din Timișoara. “Știm că se fac liste cu redactorii care rămân, care pleacă, se caută redactor -șef, director, iar din zi în zi așteptăm convocarea unei ședințe în care să se facă marele anunț: frații Cristescu sunt noii proprietari ai ziarului Renașterea Bănățeană”, ne-a dezvăluit unul dintre jurnaliștii din redacția celui mai important ziar din Timișoara.

Deocamdată, suma tranzacției nu a fost făcută publică, însă specialiștii în imobiliare estimează un preț de câteva milioane de euro, în condițiile în care, în patrimoniul firmei care editează ziarul s-ar afla și 3.000 de metri pătrați de teren intravilan, o parte aflat chiar în spatele Casei Maghiare, unde se află sediul publicației.

Cu un tiraj mediu zilnic de 8.000 de exemplare, Renașterea Bănățeană a reprezentat o atracție pentru frații Cristescu, nu atât pentru veniturile care pot fi obținute din vânzările la cele 23 de chioșcuri de presă proprii și din contractele de publicitate, ci pentru tipografia Timpress, care, mai ales în anii electorali, poate fi transformată într-o adevărată mașină de făcut bani.

Nu poate fi ignorat faptul că la Timpress se tipăresc, de regulă, buletinele de vot pentru alegerile locale și parlamentare, dar și Monitorul oficial al Primăriei Timișoara, care apare lunar într-un tiraj de câteva zeci de mii de exemplare.

În prezent, conform datelor publicate pe site-ul ziarului, Timpress are o cifră de afaceri anuală de 5,8 milioane de lei.

3 COMENTARII

  1. Nu as baga mana in foc pentru veridicitatea acestui material. Este evident interesul magnatilor pentru ziar, dar nicidecum pentru tipografie care este aproape o ruina, nicidecum o masina de facut bani. E adevarat ca este singura rotativa functionala din oras, dar trage sa moara saracul utilaj de varsta matusalemica. Buletinele de vot chiar se tiparesc acolo, dar ce garantie este ca se vor tipari si in continuare? Cu Monitorul treaba sta cam la fel… Se vede de la o posta ca ziarul si casa maghiara respectiv terenul au pret acolo.Intr-o mana dibace cu ziarul se pot castiga alegerile, cel putin in judet! Asta este sigur!Cu alegerile castigate toate usile se deschid pentru amenajarea a ORICE in spatiul acela ultracentral. Acestea sunt motivele adevarate!

  2. Renașterea Bănățeană? Un cotidian care nu-și merită titlul. Este o colecție de fițuici banale și publicitate de aceeași speță promovând produse de proastă calitate, nevandabile. Dacă acest așa numit ziar a ajuns să coste 3,50 lei, sigur va fi înghițit de faliment. Drapelul Roșu care azi poartă masca de Renașțterea Bănățeană costa inițial 0,30 lei, a ajuns în decursul mai multor ani să coste 1 leu. Acesta era costul ziarului Drapelul Roșu în 1989, an în care salariul mediu garantat era de 2.800 lei. Era totuși un preț de bun simț. Magnați sau nu, nu vedeți orizontul foarte aproape al falimentului. Calculele meschine pe care le-ați făcut sunt fanteziste și vă vor spulbera de pe piața presei.

Dă-i un răspuns lui Nastasiu Mircea Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă...

Un nou pod peste Bega și o pasarelă pentru pietoni în zona centrală a Timișoarei

Timişoara va avea un nou pod peste Bega, dar şi o inedită pasarelă pietonală. Lucrările vor putea demara în 2025, iar termenul de realizare...

Citește și :