Guvernul renunță la programul ”Laptele și cornul” sau ”Fructe în școli” în favoarea unui program-pilot privind alimentația elevilor

892

Elevii și preșcolarii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat vor beneficia de o masă caldă sau de un pachet alimentar în perioada desfășurării activității didactice, în anul școlar 2016-2017, după ce Guvernul a aprobat în 26 octombrie, prin ordonanță de urgență, un Program-pilot care contribuie la prevenirea și combaterea abandonului școlar. Măsura luată de Guvern face parte din Pachetul național anti-sărăcie.

Masa caldă sau pachetul alimentar vor fi asigurate pentru elevii și preșcolarii care participă la activitățile didactice în cele 50 de unități școlare, în limita a 7 lei pe zi pentru fiecare beneficiar și va înlocui programele „Laptele și cornul“ și „Fructe în școli“. Suma necesară implementării acestui program-pilot este de 34,674 milioane lei, iar finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat. Autoritățile locale care implementează programul au posibilitatea să suplimenteze finanțarea din venituri proprii ale bugetelor locale.

Autoritățile locale care nu sunt incluse în program pot stabili aplicarea lui în școli sau grădinițe în condițiile asigurării finanțării din venituri proprii.

În programul-pilot au fost selectate 50 de unități de învățământ preuniversitar cu grade de complexitate și particularități educaționale diferite, dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse: urban (mare, mic, central, periferic)/rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat).

O primă categorie din unitățile selectate include școli și grădinițe situate în medii geografice izolate sau greu accesibile – deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/zonă greu accesibilă din cauza condițiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunități cu grad mare de vulnerabilitate – populație romă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, abandonului școlii, cutume și mentalități restrictive, în defavoarea minorului) în medii economice sărace.

În cea de-a doua categorie, cu rol de incluziune socială, sunt incluse liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, care reunesc elevi din toate ciclurile de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Aceste unități de învățământ au și un procent ridicat de elevi proveniți din mediul rural.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență adoptate astăzi, Ministerele Sănătății și Educației vor elabora norme de aplicare, care se vor adopta prin Hotărâre a Guvernului.

LĂSAȚI UN MESAJ