Cum se dezvoltă turismul în Timiș? Iată cu ce inițiative vine Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului! VIDEO

379

Reprezentanții Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului au contribuit la realizarea panourilor de promovare turistică, la solicitarea APDT. Asociația a prezentat o serie de activități, care vor fi desfășurate în perioada următoare. În cadrul discuțiilor ar fi trebuit să participe și edilii comunelor Orțișoara, Bogda și Satchinez, însă aceștia nu s-au prezentat.

Discuțiile s-au bazat pe realizarea primelor panouri de prezentare și promovare turistică. Panourile au scopul de a ilustra obiectivele turistice din Timiș și vor fi amplasate în patru localități din județ. După un an de pregătiri, APDT a reușit să realizeze două panouri pentru obiectivele turistice din Timiș.

Ca exemplu, Charlottenburg-satul rotund, este un obiectiv turistic unic în Banat, declarat monument istoric de mai mulți ani. Însă, turiștii care ajung în zonă nu pot avea o imagine clară a locației. La fel se întâmplă și în cazul altor locații prezentate și promovate prin intermediul acestor panouri: Vulcanii noroioși de la Seceani, lacurile de la Cornești sau Rzervația naturală de la Satchinez. Locurile prezentate prin aceste panouri pot oferi turiștilor detalii vizuale despre ceea ce vizitează.

panouri-promovare-2Panourile pot crește substanțial numărul turiștilor. De asemenea, este nevoie ca asociația să fie sprijinită și de reprezentanții primăriilor din localități. Răspunsul însă nu a venit de la edili, deși inițiativa a fost luată din luna septembrie, pentru Orțișoara și Bogda.

Panourile urmează să fie amplasate în zone cât mai vizibile, alese de către asociație și reprezentanții comunelor vizate. Pentru toate panourile, ADPT Timiș a folosit imagini și informații de la specialiști în domeniu. Banii folosiți la realizarea acestora provin din cotizațiilor membrilor asociației pentru dezvoltarea turismului. Membrii asociației depun eforturi de colaborare cu reprezentanții comunelor din Timiș, însă sprijinul încă nu se arată.

delia-barbu-2

”Singura cale de a face turism este ca edilii să înțeleagă că trebuie să muncim. Primele două panouri am vrut să le montez până în decembrie, dar dacă nu va fi posibil le vom mona în februarie. Sunt foarte multe locuri unde lipsesc astfel de informații. Am încercat să alegem un material cât mai bun pentru panouri. Nu avem însă ramele pentru că s-au ridicat la suma de 300 de euro. Turismul poate să ne aducă imagine și bani. Trăim doar din cotizația Consiliului Județean Timiș, în valoare de 250.000 de lei, pe an. În Timiș sunt probleme în ceea ce privește locurile de cazare, drumuri și restaurante, pentru dezvoltarea turismului”, declară Delia Barbu, director al ADPT.

LĂSAȚI UN MESAJ