Cum a ajuns Timișoara la fier vechi, pe mâna turcilor?

1019

La începutul anului 1990, flota maritimă de transport a României deținea 288 nave: 188 cargouri de mărfuri generale, 12 tancuri petroliere, 70 mineraliere şi 18 nave specializate. Conform specialistilor englezi, flota României era a 4-a din lume la acea dată, potrivit altor clasamente și opinii, flota românească era a 9-a sau a 10-a din lume. În functie de anii de vechime, 30 de nave erau sub 5 ani, 69 nave între  5 – 10 ani, 91 nave între 10 – 15 ani, 44 nave între 15 – 20 ani şi 54 nave peste 20 ani.

nava-timisoara-1            Pe atunci, flota maritimă de transport era administrată de Intreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime (I.E.F.M.) Navrom Constanța – 275 nave și Intreprinderea de Comerț Exterior (I.C.E.) Navlomar București – 11 nave, precum și compania mixtă Roliship – 2 nave (la care 51% din acțiuni erau deținute de Navrom).

A existat şi o navă… Timişoara. Tip de navă de marfă, construită în 1961, la Şantierul Naval Galaţi, al cărei proprietar a fost evident Navrom. Datele tehnice: Grt. 3.090, NRT. 2.086, tdw. 4.400, lungimea peste tot 98.30 mt., Lăţime 13,92 mt., Motor Sulzer Bros Ltd., 2.500 CP., viteza de 12.5 kN.

Nava Timişoara şi-a încheiat existenţa în 1990. Cu o vechime de 29 de ani, nava a fost trimisă la… turci, pentru fier vechi, unde a şi fost dezmembrată, în oraşul Aliaga, situat la aproximativ 50 km la nord de Izmir.

LĂSAȚI UN MESAJ