14 C
Timișoara
miercuri 24 aprilie 2024

Culmea secretomaniei la ANAF. E hoț, dar cetățenii n-au voie să-l știe!…

O multinațională farmaceutică a prejudiciat statul român cu 10 milioane euro. ANAF nu spune nici multinaționala, nici țara de unde vine!…

Inspectorii Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC) au verificat activitatea unei firme specializate în comerțul cu produse farmaceutice și au constatat un prejudiciu de 44,49 de milioane de lei (cca. 10 milioane de euro) cauzat bugetului de stat prin sustragere de la plata TVA.

În iulie 2016, DGAMC a sesizat organele de urmărire penală pentru asigurarea recuperării prejudiciului.
Societatea a prestat pe teritoriul României servicii de marketing, promovare și autorizare pentru firma mamă din spațiul UE, dar le-a facturat ca și când activitatea s-ar fi desfășurat în țara respectivă.

Astfel, au beneficiat în străinătate pe nedrept de scutire la plata TVA, cu intenția de a se sustrage de la plata taxei pe valoare adăugată în România.
De asemenea, aceeași multinațională a făcut plăți către agenții de turism pentru participarea unor medici și farmaciști la evenimente interne și internaționale de specialitate și către firme pentru organizarea de evenimente medicale (congrese, conferințe, cursuri, simpozioane, forumuri, apariția unor publicații ș.a.).
Pentru aceste servicii a solicitat deducerea TVA și le-a prezentat sub forma unor acțiuni de sponsorizare și donație cu toate că acestea au fost puse la dispoziție în mod gratuit, fiind realizate de companie pentru promovarea produselor pe piața românească.

În acest mod, s-a evitat și colectarea TVA aferentă medicamentelor acordate gratuit ca
și donatii către spitale, cămine, fundații sau ca mostre către medici, dar care, în fapt, au fost
acordate în scopul efectuării ulterioare de comenzi către distribuitorii de medicamente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă...

Un nou pod peste Bega și o pasarelă pentru pietoni în zona centrală a Timișoarei

Timişoara va avea un nou pod peste Bega, dar şi o inedită pasarelă pietonală. Lucrările vor putea demara în 2025, iar termenul de realizare...

Citește și :