Cu sau fără ecoducte pentru urşi de pe autostrada Lugoj – Deva?

559

Construirea ecoductelor pentru trecerea animalelor sălbatice, ce ar trebui construite pe autostrada Lugoj – Deva, crează controverse. În timp ce autorităţile centrale se gândesc să abandoneze proiectul pentru a economisi 180 de milioane de euro, fostul consilier pe probleme de infrastructură a lui Dacian Cioloş, Cătălin Drulă, actual parlamentar, spune însă că tunelurile sunt necesare şi auză Ministerul Transporturilor de tergiversarea deschiderii complete a autostrăzii.

„Se știe din decembrie 2013 că aceste tuneluri trebuie scoase la licitație separat, dar CNAIR sub dl. Neaga (acum consilier al ministrului Cuc) a sabotat permanent progresul în această direcție. De ce? Nu pot decât să presupun ambiție, prostie sau lipsa de asumare a unei decizii. Sau o combinație a acestora.

Cel mai grav este că zona acestor tuneluri va fi singura întrerupere de pe autostrada Sibiu-Nădlac pentru multă vreme. Timp de cel puțin 5 ani se va ieși de pe autostradă pe drumul național alăturat, îngust și cu serpentine, pe o distanță de 15 km. Rezultatul, cozi interminabile de mașini și TIR-uri, pentru că pe acolo trece traficul României spre Europa. Când vom vedea știri la TV pe tema asta peste câțiva ani să ne aducem aminte de cei care au cauzat situația prin aceste tergiversări”, scrie Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

Mai multe organizaţii ecologiste susţin şi ele că tunelurile trebuie construite pentru a nu perturba ecosistemul din zonă. În cursul anului trecut, fosta conducere a CNAIR a decis să facă din 3 tuneluri doar 2, în zona Holdea, pentru animale.

traseu-autostrada-1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.