Cu ce se mănâncă Sporturile Electronice?

664

Nu, răspunsul nu este cu pâine, ci cu stadioane, calculatoare, internet şi milioane de fani din întreaga lume.

Oamenii au concurat încă de la începutul civilizației pentru aur și glorie, spartanii se întreceau pe dealurile Greciei și romanii înfruntau leii în arenă. Astăzi aceste întreceri sunt denumite sporturi și încercăm să fim civilizați, atât de civilizați încât ele se întâmplă în fața unui calculator.

Ce sunt de fapt sporturile electronice? Sunt jocuri pe calculator atât de competitive încât au dobândit statutul de sport, iar tinerii din întreaga lume se luptă pentru titlul de cel mai bun. Fie că vă vine să credeți sau nu, milioane de fani urmăresc sporturi electronice zilnic și își susțin echipele preferate pe stadioane mai ceva decât fac microbiștii sporturilor tradiționale.

Nu toate jocurile pe calculator sunt și sporturi electronice. Sporturile electonice sunt împărțite în câteva categorii precum FPS (First Person Shooter), MOBA (Multipayer Online Battle Arena) și RTS (Real Time Strategy). Probabil, mai familiar, ar suna titluri precum Counter Strike, DOTA, Starcraft sau League of Legends, sporturi competitive ale căror campionate oferă premii în valoare de milioane de dolari, doar campionatul The International de DOTA2 de anul trecut oferind premii de până la 18 milioane de dolari.

Aceste sporturi sunt jucate în echipe de câte cinci oameni, în general tineri de până în 25 de ani care au transformat jocurile pe calculator într-o profesie. A fi cyber-atlet sau gamer înseamnă a te muta într-o casă de gaming pentru a-ți petrece 8-10 ore în fața calculatorului antrenându-te împreună cu echipa pentru a participa și câștiga campionate și sponsori. Cu alte cuvinte, o activitate asemănătoare cu cea a atleților obișnuiți.

Poate suna ridicol, dar ce plăcere am avea din a urmări pe cineva jucând un joc pe calculator, nu este mai plăcut să îl jucăm noi? Dacă ar fi să ofer un răspuns pe măsura întrebării, acela ar fi: aceeași plăcere pe care o avem urmărind meciuri de tenis, handbal, baschet sau fotbal. Însă fanii de sporturi electronice chiar joacă ei înșiși. Există aproximativ 200 de milioane de spectatori care urmăresc sporturile electronice. De pildă, finala de League of Legends din 2014 a fost urmărită de 32 de milioane de oameni de pe întreg mapamondul, un număr cu 6 milioane mai mare decât finala NBA din același an.

Fanii cei mai învrăjbiți ai sporturilor tradiționale probabil vor contesta autenticitaea sporturilor electronice în lipsa caracterului lor fizic. „Sporturile nu sunt sporturi dacă nu transpiri”, totuși până și liderii sporturilor tradiționale recunosc treptat sporturile electronice. FC Real Madrid intenționează să achiziționeze o echipă de Overwatch, un joc nou tip shooter. FC Schalke 04 a achiziționat anul acesta o echipă de League of Legends, aceștia concurând în campionate sub stema lor.

Stadionul este în delir, fanii aclamă cu nerăbdare scandând numele echipelor favorite, ecoul lor rezonează cu pereții stadionului, vibrațiile acestuia se simt în fiecare os, mușchi și nerv. Echipele au ieșit pe scenă, fanii izbucnesc în urale și cei mai fericiți își întind mâinile pentru ocazia de a da mâna cu jucătorii. Comentatorii sportivi sunt pe poziții și camerele de filmat sunt toate îndreptate către cei zece jucători. Milioane de spectatori și-au deschis calculatoarele și au intrat pe Youtube pentru a urmării meciul, eroii pixelați din joc iau viață cu atleții la cârmă și campionatul a început. Nimeni nu le mai poate spune acestor tineri că nu sunt sportivi. Tot ce putem face este să-i urmărim și să sperăm că favoriții noștri vor ieși învingători.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.