6.2 C
Timișoara
vineri 26 aprilie 2024

Centura neexistentă a Timişoarei, o problemă tot mai sonoră

Lipsa unei centuri ocolitoare pentru Timişoara a devenit o povară greu de suportat pentru timişoreni. Tot mai mulţi oameni, de la transportatori, la simpli şoferi şi la autorităţi, încearcă să convingă Guvernul să aloce bani pentru construirea variantei ocolitoare, dar fără succes.

Astfel, în oraşul de pe Bega a luat fiinţă un grup civic, „Vrem centură pentru Timişoara”, care prezintă câteva dintre motivele pentru care mai marii de la Bucureşti ar trebui să se uite mi atent la Capitala Banatului, devenită acum Capitala Culturală Europeană.

“Ca de atâtea ori până acum, şi de această dată observăm că atunci când există o jurizare internaţională, Timișoara câştigă. Din păcate însă, atunci când specialiştii Guvernului fac astfel de jurizări şi clasamente, Timişoara este constant depăşită de oraşe ca: Vaslui, Bârlad, Giurgiu sau Sfântul Gheorghe. Noi, cetăţenii zonei metropolitane Timişoara, considerăm că prioritatea ZERO a Guvernului pentru zona de vest a României trebuie să fie realizarea unei variante complete de ocolire pentru municipiul Timişoara”, spun cei din grupul “Vrem centură pentru Timişoara”.

Aceştia detaliază şi motivele pentru care construirea centurii ar trebui să fie o prioritate. Iată motivaţia lor:

  1. Timişul este cel mai vestic judeţ al României
  2. Timişul este cel mai mare judeţ dacă ne raportăm la suprafaţă
  3. Timişul este judeţul cu cei mai mulţi angajaţi din România
  4. Timişul este unul din cele mai populate judeţe din România
  5. Timişul este, constant, unul din cei mai mari contributori la bugetul naţional
  6. Timișul este județul, iar Timişoara este orașul cu cea mai scăzută rată a șomajului din România
  7. Timişoara este orașul cu cea mai ridicată creștere valorică a exporturilor din România
  8. Timişoara este orașul cu cea mai mare rată de creștere a turismului din România (cu 85% peste media de creștere pe țară)
  9. O mare parte din traficul rutier dintre România şi Ungaria şi dintre România şi Serbia tranzitează judeţul Timiş.

În prezent, inexistenţa unei centuri complete determină traversarea zilnică a orașului Timișoara de câteva mii de mașini. Efectele pe care noi le resimțim zilnic sunt supraaglomerarea traficului, timp pierdut în trafic, deteriorare accentuată a infrastructurii urbane, poluare accentuată și creșterea cazurilor de alergii, precum şi număr sporit de accidente.

“Consecința directă a acestor realități este, printre altele, creșterea disconfortului social și reducerea performanței economice a angajaților (nevoiți să piardă, zilnic, ore suplimentare în trafic) și a angajatorilor. Orice întârziere în realizarea centurii ne costă de cel puțin două-trei ori mai mult decât realizarea efectivă a șoselei de ocolire pe varianta sud”, mai transmit timişorenii.

Nu e de mirare că primarul Timişoarei a anunţat că sâmbătă, 24 septembrie, aşteaptă timişorenii la un protest pentru a atrage atenţia Guvernului asupra acestei probleme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Sorin Grindeanu recunoaște că 30 de ani clasa politică locală nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor timișorenilor | FOTO-VIDEO

Fostul premier, actualmente ministrul Transporturilor în Cabinetul Ciolacu, a făcut această precizare în cadrul întâlnirii membrilor guvernului cu presa timișoreană. Și el, și Alfred Simonis,...

Președintele CCIA Timiș a deschis FoodIntelForum București 2024

Miercuri, 24 aprilie, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica CHIRIȚĂ, a participat la deschiderea oficială a celei de-a...

Lucrări Aquatim

Citește și :